۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۲۱۲
جانشین فرمانده کل سپاه:

دفاع مقدس نمی از یم عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس نمی از یم عاشورا است، گفت: دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا و سند دینی و حیاتی ما است.
حضور سردار سلامي در نشست سياسي مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم خطبه‌خوانی نیروهای مسلح استان قم که در صحن آیینه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: دفاع مقدس نشان‌دهنده عناصر اصیل شاخصه‌‌های انقلاب اسلامی است.

وی دفاع مقدس را سرشار از عشق، وفاداری و محبت به انقلاب و کشور دانست و افزود: دفاع مقدس سند دینی و حیاتی ماست و نشان‌دهنده رشادت‌ها، مقاومت‌ها و قدرت استقامت در مقابل تمام سختی‌ها و نداری‌ها و نمونه بارزی از ایستادگی در برابر تحریم‌ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عاشورا اوج حوادث الهی است و زمان و مکان نمی‌توانند بر این واقعه الهی محیط شوند، گفت: دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا و نمی از یم عاشورا است و چون جوهره عاشورا در دفاع مقدس رخنه کرده دفاع مقدس ما پیشرو در زمان و مکان شده است و می‌تواند هویتی در انقلاب اسلامی بسازد.

وی دفاع مقدس را از سایر جنگ‌های قرن بیستم متمایز دانست و افزود: دفاع مقدس ما جنگی طولانی، نابرابر و در مقابل تمام دنیا بود و ما با تمام نداری‌ها در برابر دارایی‌های دشمن ایستادگی کردیم و همین جنگ موجب شد ملت ایران تراز بالا و مقام رفیعی پیدا کنند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که رهبران این کشور تجربه جنگ نداشتند و کشور نوپا و همچون شمعی بود که تازه روشن شده  و نور افشانی می‌کرد، گفت: در مقابل این انقلاب کشورهای اروپایی، آمریکایی و برخی کشور‌های آسیایی که دارای تجربه جنگ و تاکتیک‌های جنگی بودند ایستاده بودند.

وی افزود: تمامی این کشورها در شرایط مختلف با یکدیگر دشمنی می‌کردند و در مقابل هم صف‌آرایی داشتند ولی در جنگ تحمیلی همه با هم متحد شده  و جنگی را بر علیه ایران طراحی کرده بودند و درصدد بودند با تمام توان اسلام را ریشه‌کن کنند ولی نوری را که خداوند روشن کند هیچ کس نمی‌تواند آن را خاموش کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آن‌روز ما در تمام  موارد با مشکلات بسیار مواجه بودیم و توانایی انجام هیچ کاری را نداشتیم، اظهار داشت: امروز ما با تمام توان در برابر سختی ها ایستاده‌ایم و موفقیت‌های چشمگیری را در عرصه‌های مختلف کسب کرده و قدرت  خود را فرا منطقه ای ساخته‌ایم و به کوچک‌ترین تجاوزها جواب دندان‌شکن خواهیم داد.

سردار سلامی با بیان اینکه همه چیز در معیارهای ظاهری به نفع دشمن بود، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که توانست مقابل این غول قدرت ایستادگی کند و معنویت امت ایران، توسل به اهل‌بیت(ع) و علاقه به امام خمینی(ره) بود و همین پیروزی نشان داد که ملت مسلمان ایران توانستند اراده امام(ره) را بر تمام قدرت‌ها غلبه دهند و این عظمتی بود که در هیچ قاره‌ای اتفاق نیفتاده بود.

وی پیروزی، درخشش و سرافرازی در جنگ تحمیلی را ضامن انقلاب اسلامی برشمرد واظهار داشت: این انقلاب و مردم در سایه رهبری فرزانه و بی‌نظیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم است در مقابل تمام این فشارها و تحریم‌ها ایستادگی و دشمنان را نا امید خواهند کرد./907/ پ202/ی

ارسال نظرات