۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۳۷۵
امام جمعه ورامین:

انسان موظف به پرورش روح و جسم با هم می باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورامین در دیدار با اعضای تیم والیبال «متین ورامین» بر پرورش روح در کنار تقویت جسم ورزشکاران تاکید کرد.
انسان موظف به پرورش روح و جسم با هم می باشد

 

به گزارش خبرگزاری رسا پس از مراسم رونمایی تیم والیبال لیگ برتری «متین ورامین» در روز چهارشنبه پنجم مهرماه اعضای کادر فنی و مسئولین این تیم با حضور در بیت حضرت آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با وی دیدار کردند.

در این مراسم که محسن منصوری فرماندار شهرستان،حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت و سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی حضور داشتند، امام جمعه ورامین با تاکید بر اهمیت تعالی روحی انسان خاطر نشان کرد:انسان موجودی است که از جسم و روح ترکیب شده است و انسانیت بشر به روح آن است.

وی افزود: روح راکب و جسم مرکب است،در واقع روح سوار بر جسم است و جسم را تنها حامل روح است و لذا باید بیش از جسم به روح خویش بیاندیشید،البته پرورش جسم نیز بسیار مهم است، انسان موظف به پرورش روح و جسم خود با هم می باشد.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: نه روح و نه جسم به تنهایی نمی توانند سعادت انسان را سبب شوند، اگر روح قوی باشد لکن جسم قدرت نداشته باشد کاری از دست فرد برنمی آید، این حالت مانند آن است که سوار کاری قوی باشد لکن مرکب و وسیله ای برای سواری نداشته باشد،شما ان شاء الله بکوشید در هر دو جنبه توانمند باشید.

در ادامه وی اظهار داشت: همان طور که در میدانی که وارد می شوید پیروز خواهید شد و افتخار کسب می نمایید سعی کنید در میادین جنگ با نفس نیز موفق و پیروز باشید تا توانمند گردید، تقویت روح اهم است، نماز، روزه، احترام به والدین و حفظ کشور و نظام از وظایفی است که به عنوان الگو لازم است به آنها مزین باشید.

گفتنی است در ابتدای دیدار محمد قنبر رییس باشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته گفت: بازیکنان ما بیش ازبرد و باخت به اخلاق اهمیت خواهند داد.

مصطفی کارخانه سرمربی باشگاه نیز گفت:تمامی بازیکنان تیم از افراد شاخص هستند و وعده کسب مقام قابل توجه در لیگ برتر والیبال را می دهیم./959/د102/ص

ارسال نظرات