۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۵۲۱
با حضور آیت الله مهدوی کنی برگزار شد:

تجمع بزرگ روحانیان و طلاب تهران با عنوان «میثاق با رسول الله»

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ «میثاق با رسول الله» در اعتراض به اهانت ها به ساحت مقدس پیامبر(ص) با حضور آیت الله مهدوی کنی و روحانیان و طلاب در میدان فلسطین تهران برگزار شد.
تجمع طلاب و روحانيان در اعتراض به اهانت به پيامبر اکرم (ص) - مدرسه عالي نواب مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع بزرگ روحانیان و طلاب استان تهران با عنوان «میثاق با رسول الله» به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، ائمه جماعات، اساتید حوزه علمیه تهران و طلاب در مقابل مسجد امام جعفر صادق(ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد. 

*در حالی که ساعت آغاز تجمع 9:30 اعلام شده بود اما تعداد قابل توجهی از روحانیان از پیش از ساعت 9 در این میدان حضور به هم رساندند.

*پرچم های به رنگ سفید و مشکی و قرمز و سبز و پلاکارد های منقش به «لبیک یا رسول الله» نمادهایی هستند که در کنار پرچم ایران در دست طلاب و روحانیون به چشم می خورند.

*خواهران طلبه حوزه مقاومت بسیج طلاب صدیقه مطهره اولین دسته از خواهران بودند که در میدان فلسطین حاضر شدند.

* در حالی که اکثر روحانیان شرکت کننده در این تجمع قرآن بر روی دست های خود گرفته اند پس از قرائت قرآن، قرائت جمعی زیارت نامه حضرت رسول(ص) شروع شد.

* حجت الاسلام حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اعضای شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران از لحظات نخست تجمع در کنار جایگاه حاضر شدند.

* «سکوت در برابر اهانت خیانت است خیانت است خیانت»،«مرگ برآمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» ،«توهین به اهل ایمان سلاح دشمنان است طلاب ایران زمین آماده قیام است»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مرجع تقلید ما صاحب عزاست امروز»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز صاحب مذهب ما صاحب عزاست امروز»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بمایند» و « اسلام اگر بیند خطر جان را نثارش می کنم، رهبر اگر دهد فرمان جان را نثارش می کنم» از شعارهایی است که تجمع کنندگان در حال سردادن آن هستند.

* آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در ساعت 10 به جمع تجمع کنندگان پیوست.

* حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه در این مراسم به سخنرانی پرداخته و تاکید کرد: گذشت زمان مسلمانان را در موضع خود سست نخواهد کرد و این تجمعات و اعتراض ها حرکاتی توفنده، ماندگار و استراتژیک است.

وی همچنین تاکید کرد: این تجمعات تا مجازات عاملان،آمران و حامیان این اقدامات موهن در یک دادگاه بین المللی دور از نظام سلطه ادامه خواهد داشت.

* در پایان تجمع کنندگان با اتمام سخنرانی معاون اول قوه قضاییه به سوی خیابان ولیعصر راهپیمایی کردند.

* مسئولین بسیج طلاب و روحانیون استان تهران، معاون فرهنگی و روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه، روحانیان نهاد ریاست جمهوری از جمله شرکت کنندگان در این تجمع بودند.

* گفتنی است این تجمع ساعت 11 به پایان رسید. /959/پ202/ص

ارسال نظرات