۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۹۵۴
بخش دوم/ احمدی نژاد:

هیچ وقت پیشنهاد مذاکره با آمریکا را نداده‌ام

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که هیچ وقت پیشنهاد مذاکره با آمریکا را نداده‌ام، گفت: ‌همیشه همین را گفته‌ام که آنها رفتارشان را اصلاح کنند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند آن گاه در شرایط برابر و بدون توسعه طلبی و زورگویی می‌توان مذاکره کرد.
محمود احمدي نژاد رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز با رسانه‌های داخلی و خارجی، با بیان این که نوسانات قیمت‌ ارز ربطی به اقتصاد ایران ندارد، گفت: عده ای سرحلقه هستند و التهاب و آشفتگی ایجاد می‌کنند و من از مسؤولان مربوطه می‌خواهم در کنترل قیمت‌ها کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که دولت در مشکلات اقتصادی مقصر است، گفت: آقای لاریجانی می‌دانند که چه تلاش‌هایی برای اصلاح قیمت ارز و نیاز‌های کشور انجام شده است و من متاسفم که ایشان و یک خبرگزاری وابسته به یکی از نهاد‌های نظامی و امنیتی مدام علیه دولت صحبت می‌کنند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به این‌که برخی سیاست‌های دولت را مورد هجمه قرار می‌دهند، تاکید کرد: ملت ایران توجه داشته باشند سیاست‌های دولت همیشه به نفع مردم ایران بوده و هست.

وی در ادامه موارد طرح شده مبنی بر تلاش دولت برای تصدی دولت بعدی، تخریب زمینه‌های دولت بعدی توسط دولت و این‌که هدفمندی یارانه‌ها عامل مشکلات اقتصادی است را اتهام ‌های متناقض علیه دولت دانست و گفت: این حرف‌ها خیلی سبک است.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به این‌که برخی رشد نقدینگی را عامل مسائل اقتصادی معرفی می‌کنند، گفت: هدفمندی یارانه‌ها و نقدینگی هیچ کدام علت مشکلات اقتصادی می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت شبانه روز مشغول کار است و بقیه باید با دولت همکاری کنند.

دکتر احمدی نژاد با بیان این‌که مذاکره مستقیم با آمریکا ممکن است، اظهار داشت: در روابط بین الملل اصل بر رابطه، گفتگو و تفاهم است، اما باید در شرایط عادلانه انجام شود.

رییس جمهور با بیان این‌که نه ملت و نه احمدی نژاد اهل عقب نشینی نیستند، تصریح کرد: اگر کسانی فکر می‌کنند با بداخلاقی و فشار می‌توانند ملت ایران را پای گفت وگو بیاورند حتما اشتباه می‌کنند.

وی با بیان این‌که بنده هیچ وقت پیشنهاد مذاکره با آمریکا را نداده‌ام، گفت: همیشه همین را گفته‌ام که آنها رفتارشان را اصلاح کنند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند آن گاه در شرایط برابر و بدون توسعه طلبی و زورگویی می‌توان مذاکره کرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان این‌که حلقه‌های طراحی شده توسط دشمنان دامنه‌اش وسیع‌تر از حرف‌هایی است که راجع به دلار می‌زنند، گفت: دشمنان دنبال کارهای دیگری هستند و به همین خاطر است که گروهک منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کردند.

وی با اشاره به سوال خبرنگاران در آمریکا درباره نظر ایران نسبت به خارج کردن نام گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها، گفت: به آنها هم پاسخ دادم که ما خوشحال هستیم چون اگر قرار بود به جهان بگوییم دولت آمریکا چگونه دولتی است باید ششصد میلیارد تومان هزینه می‌کردیم اما آمریکا خودش این را آشکار کرد.

رییس جمهور در رابطه با خارج کردن اسم منافقین از لیست تروریست‌ها خطاب به آمریکایی‌ها تصریح کرد: از این کار جز ضرر چیزی گیرتان نمی‌آید.

دکتر احمدی نژاد با اظهار این‌که مشی دولت در هفت سال گذشته مشی روشنی است و دولت حداکثر تحمل ممکن را داشته است، گفت: در این هفت ساله آزادی نزدیک به مطلق بوده است و به نظر من کار وزیر ارشاد در باره روزنامه شرق اشتباه بوده است.

وی با تاکید بر این‌که ارزش‌های دفاع مقدس برای همه مشخص است و همه باید به آن احترم بگذارند و می گذارند، گفت: اتهامی که به روزنامه شرق وارد شده هنوز ثابت نشده است و باید برود در دادگاهی صالح در برابر هیات منصفه بررسی شود.

رییس جمهور درباره مساله روزنامه شرق افزود امیدوارم دستگاه قضایی وارد بشود و امر را اصلاح بکند./959/پ202/ج

ارسال نظرات