۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۲۳۶
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

اصلاح وضع حجاب و عفاف از نهادهای دولتی شروع شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شعاع امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده و امری اجتماعی است و مراجع تقلید و علما نیز بر وجوب عینی آن تأکید کرده‌اند.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان که روز پنج شنبه در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، توجه جدی به دستورات قرآن کریم را سبب امنیت جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به آموزه‌های دین جامعه رنگ و بوی الهی به خود می‌گیرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و ابراز کرد: همه در جامعه اسلامی موظف هستند تا از منکرات اعلام انزجار و مردم را به خوبی‌ها و معروف تشویق کنند.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به آیه «وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» گفت:  ممکن است برداشت شود که امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است، اما از آیات چنین استفاده می‌شود که واجب عینی و بر عهده همه است.
 
وی ادامه داد: شعاع امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده و امری اجتماعی است و مراجع تقلید و علما نیز بر وجوب عینی آن تأکید کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی گناه فردی در جامعه را به سوراخ کردن کشتی تشبیه کرد و ابراز داشت: گناه هم جان فرد را به خطر می‌اندازد هم جان دیگر افراد جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایاتی، آمران به معروف و ناهیان از منکر را جانشینان خداوند بر روی زمین معرفی کرد و اظهار داشت: از این رو همه باید به این امر مهم توجه داشته باشند و در پی نهادینه کردن این ارزش الهی در جامعه باشند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اصلاح وضعیت حجاب و عفاف باید از نهادهای دولتی شروع شود، افزود: سالانه بیست میلیون مسافر در قم حضور دارند و وضعیت حجاب برخی از آن‌ها مناسب نیست و این امر بر روی فرهنگ مردم استان تأثیر منفی می‌گذارد.
 
وی با بیان این‌که در مجلس هفتم بحث‌های فراوانی در زمینه حجاب و عفاف و نوع پوشش افراد مطرح شد، ابراز داشت: این طرح در مجلس به قانون تبدیل شد اما  ضمانت اجرایی آن مهم است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان خواستار یک وحدت رویه برای مراکز مرتبط در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همچون ستاد امر به معروف و ناصحین در راستای اجرای بهتر این فریضه الهی در استان شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات