۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۴۱۹

مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در قم آغاز به کار کرد.
اوقاف وقف امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه از امروز با برپایی اولین دوره آموزشی و با حضور 40 نفر از واجدان شرایط، فعالیت آموزشی خود را در استان قم آغاز کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با بیان این که تربیت و آموزش یک میلیون حافظ و قاری قرآن کریم طی یک برنامه چهارساله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است تصریح کرد: این مرکز با هدف شناسایی و جذب حافظان مستعد و علاقه‌مند، تربیت مربیان کارآمد و نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم در بقاع متبرکه تأسیس شده است.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی افزود: مرکز تربیت مربی حفظ قرآن تا پایان سال با برگزاری بیش از 21 دوره آموزشی 900 نفر از خواهران و برادران علاقه‌مند به مربی‌گری حفظ قرآن کریم را آموزش خواهد داد.

وی با اشاره به شرایط حضور علاقه‌مندان دراین دوره‌ها گفت: حفظ حداقل 5 جزء از قرآن، برخورداری از دیپلم، تعهد به حضور منظم در دوره و شرکت در آزمون غیرحضوری از جمله شرایط ثبت نام است و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در دوره‌های بعدی با مراجعه به ادارات اوقاف نسبت به ثبت نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام شرفخانی رایگان بودن دوره، اعطای گواهینامه پایانی و بکارگیری مربیان جهت تدریس در بقاع متبرکه را از جمله مزایای این دوره بر شمرد و افزود: این دوره اموزشی به مدت 7 روز و با حضور استادان برجسته حفظ قرآن کریم از جمله استاد شهریار پرهیزگار، حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم، حجت‌الاسلام شهیدی‌پور، حجت‌الاسلام طباطبایی و خانم‌ها امینی و صاحب هنر و سایر استادان در این مرکز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به عناوین دروس این دوره گفت: حفظ قرآن از دیدگاه آیات و روایات، اصول و روش‌های حفظ، روش تدریس کلاس داری حفظ، کارگاه عملی تجوید، آشنایی با قرائت ترتیل، شیوه رمزگزاری و قرینه گردانی آیات، کارگاه عملی تدریس، شیوه عمل به قرآن، آشنایی با روش حفظ موضوعی و آزمون شفاهی حفظ از جمله مباحث و عناوین این دوره آموزشی است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به وظایف مهم این مرکز گفت: راهبری، مدیریت دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان‌ها و تأمین استادان مورد نیاز در استان‌ها بر عهده مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: ساختمان این مرکز آموزشی در استان قم در جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و در خیابان شهید منتظری واقع شده است./959/د102/ن

ارسال نظرات