۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۰۰۱
آیت الله علم الهدی:

غدیر دکترین سیاسی مطلوب بشر امروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: بشر امروز به دنبال دکترین سیاسی است که عقل و جنبه های انسانی را به همراهخدا محوری در جهان حاکم کند و این دکترین چیزی جز غدیر و مفاهیم مرتبط با آن نیستکه در آن مظهر خدا حاکم بر جامعه است.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اجلاس بینالمللی دهه غدیر، آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه نگرش به غدیر امروز متفاوت از نگرش گذشته به آن است چرا که امروز موقعیت جهان اسلام خاص و متفاوت باگذشته است افزود: امروز در شرایطی هستیم که گرایش تمام دنیا به طرف اسلام است و آنرا حلال مشکلات می دانند.

 

وی تصریح کرد: مردم از 250 سال حاکمیت مدرنیته خسته وسرخورده شده و حل مشکلات خود را در اسلام جستجو می کنند زیرا مدرنیته نتیجه ای جزبروز دو جنگ جهانی اول و دوم و تبعیض ها ناروا و نابکاری در امور بشر ثمره دیگری به همراه نداشته است و دکترین های لیبرال دموکراسی و نظام سوسیالیستی نیز نسخه شفابخشیبرای بشر امروز ارایه نداد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بشر امروز به دنبال دکترین سیاسی است که عقل و جنبه های انسانی را به همراه خدا محوری در جهان حاکم کندو این دکترین چیزی جز غدیر و مفاهیم مرتبط با آن نیست که در آن مظهر خدا حاکم برجامعه است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: غدیر یک حادثه نیست که ما آن را با تخلف عده ایاز انتصاب الهی و اعلام رسمی وعلنی نبوی تحلیل کنیم بلکه یک جریان مهم و یک دکترین سیاسی است که حاکمیت خدا را متجلی است و این مفهوم را به همراه دارد که باید مظهر پروردگار حاکمیت را در جامعه بر عهده بگیرد و این حاکمیت باید در واقع تداوم وحیالهی باشد زیرا حاکم و مدیر واقعی جامعه بشری خدا است.

 

وی در عین حال گفت: البته کسانی که از حقیقت ماجرای غدیر تخلف کرده و قول و قرار غدیر خم را بر هم زدند ازاصل دین و توحید برگشتند واین انحراف صرفا انحرافی سیاسی اجتماعی نبود بلکه انحرافی عقیدتی و مرتبط با توحید باوری آنان بود.

 

آیت الله علم الهدی گفت: جامعه ای که سیاست وقدرت در آن مدار باشد و یا عده ای از مردم به صورت جمعی مدیری را تعیین کنند نتیجه مطلوب ندارد چرا که نتیجه آن استبداد و دیکتاتوری در اشکال مختلف سنتی و مدرن آن که امروز در کشورهای توسعه یافته مشاهده می کنیم می شود.

 

وی گفت: غدیر یک خاطره تاریخی نیست بلکه روشی برای مدیریت سیاسی اجتماعی جامعه بشری است و اجلاس هایی کهدر این زمینه برگزار می شود باید از تعداد سخنرانان کم و بجای آن با تشکیل کمیسیونهای فرعی علمی و پژوهشی مباحث تخصصی و علمی را دنبال کرده و نتیجه و جمع بندی بحثهای خود را برای استفاده اندیشمندان حوزه و دانشگاه منتشر کنند.

 

خاطر نشان می شود اجلاس بین المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرامیداشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) ودانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود. 

 

اجلاس بین المللی دهه غدیر به عنوان زمینه ساز جشن های بزرگ دهه امامت، روز شنبه 22 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح الی 18 در محلدانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت برگزار خواهدشد.

 

این اجلاس یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت دربیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات کشوری و لشکری، شخصیتهای گرانقدر خارجی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می گردد.

 

ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دانشگاه امام صادق(ع) تهران،مؤسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام و بنیاد بیماری های نادربرگزارکنندگان این اجلاس بزرگ هستند./928/د102/ج

ارسال نظرات