۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۳۵۱
خطیب جمعه آمل:

هواپرستی انسان را از حق محوری و خداجویی دور خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که هوا پرستی موجب می شود که انسان از حق محوری و خدا جویی دور شود، گفت: انسانی که به خواسته ها و لذات دنیوی توجه کند سبب خواهد شد تا از حضرت حق فاصله گرفته و به سوی گمراهی برود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با بیان این که تقوا موجب خویشتن داری و کنترل نفس انسان می شود، گفت: انسان با کسب تقوا می تواند بر دشمن درون خود پیروز شود و به تکامل معنوی دست یابد.

 

وی با اشاره به این که انسان نفس ناطقه دارد و بدترین افراد کسانی هستند که به قدرت درونی خود توجه ندارند، بیان داشت: انسان نباید به زرق و برق مادیات دنیوی چشم بدوزد و محو در دنیا شود بلکه باید در این دنیا خود را برای سرای آخرت آماده کند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان باید خود را در این عالم به بهترین وجه ممکن و در راستای رضایت حضرت حق آماده کند، خاطرنشان کرد: آدمی باید به معرفت و معنویت در زندگی توجه داشته باشد و نکند که فقط به خواسته های دنیوی خویش اهتمام ورزد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که هوا پرستی موجب می شود که انسان از حق محوری و خدا جویی دور شود، گفت: انسانی که به خواسته ها و لذات دنیوی توجه کند سبب خواهد شد تا از حضرت حق فاصله گرفته و به سوی گمراهی برود.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از سلاح عقل خود استفاده شایسته کند، یادآور شد: برخی از انسان ها نسبت به دریافت و اجرای حق ناتوان هستند که همگان باید عقل ورزی و تقوا را سرلوحه امور خود قرار دهند تا بتوانند به مراتب والا دست یابند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسان نباید آرزوهای دور و دراز داشته باشد، بیان داشت: این امر سبب می شود که آخرت به فراموشی سپرده شود و فکر مردن از سر انسان بیرون رود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که فهم و عمل به دستورات قرآن کریم موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود، گفت: انسان نباید عالم بی عمل باشد بلکه باید دستورات دین را به نحوی ارزنده در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که کشور سوریه مورد هجمه جبهه استکباری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند به هر نحو ممکن افکار و رفتار خود را در سراسر جهان استوار کنند.

 

وی با اشاره به این که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه آغاز به ظاهر خوبی داشت ولی الان چهره واقعی او نمایان شده است، گفت: کشور ترکیه رفتاری ناشایست با سوریه دارد و جای تأسف است که کشوری مسلمان با هم دین خود برخوردی این گونه دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ملت ترکیه این اوضاع به وجود آمده از سوی سران خود را تحمل نخواهد کرد، بیان داشت: کشورهای مسلمان نباید برخوردی ناشایست و از روی خصومت با یکدیگر داشته باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات