۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۲۴۰۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزه علمیه خراسان شمالی در مسیر تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب گام برمی‌دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه در مسیر تحقق قرار دارد و برخی از آن ها نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که ما با تلاش به دنبال فراهم شدن این زیرساخت ها هستیم.
حجت الاسلام مسعود قاسمي

حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی روحیه و نشاط خاصی به مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داد و حضرت آقا به این استان توجه ویژه ای داشته و بررسی هایی خواهند کرد و موضوعات و مشکلات با حضور ایشان برطرف خواهد شد.

وی با بیان این که حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب انسجام مسؤولان استانی خواهد شد که وحدت رویه ای در اجرای مأموریت‌ها را دنبال و نیازمندی‌ها را بررسی کنند، افزود: حوزه علمیه خراسان شمالی از جهت سابقه حوزه ای نوپا است و حضور مقام معظم رهبری سبب شد که طلاب جوان روحیه مضاعفی پیدا کنند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که حوزه علمیه خراسان شمالی در چند سال اخیر از رونق مناسبی هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی پیدا کرده است، یادآور شد: در سال های گذشته طلاب تا پایه سوم فقط می توانستند در این استان بمانند و بعد به قم یا مشهد مهاجرت می‌کردند؛ اما دروس امروز تا پایه هفت ارتقا پیدا کرده و زمینه ارتقا تا پایه 10 وجود دارد، از نظر علمی نیز رونق مناسبی پیدا کرده است و به لحاظ کمی هم به جهت افزایش ارتباط مردم با حوزه استقبال مناسبی شده است.

وی ادامه داد: استقبال از حوزه چند برابر شده و امروز ظرفیت محدود حوزه اجازه نمی دهد که از علاقه‌مندان بیشتری نام نویسی و پذیرش صورت گیرد. امروز حوزه علمیه خراسان شمالی خدمات مناسبی را به آموزش و پرورش و دیگر نهاد ها ارائه می دهد و مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش از حضور طلاب بهره‌مند هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی نیز در خصوص مسأله تحول در حوزه بیان کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی افقی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه مشخص و دستور العمل‌هایی که ارائه کرده‌اند را ما مورد بازخوانی و کار قرار دادیم و نموداری را برای فعالیت‌های حوزه خراسان شمالی در محورهایی مطرح شده از سوی ایشان آماده کردیم و عزم خود را برای تحقق آنها جزم کرده‌ایم تا تحول مد نظر مقام معظم رهبری را به تحقق بپیوندیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حوزه علمیه خراسان شمالی به موضوع تکنولوژی کلاس های آموزشی ورود پیدا کرده و کلاس های هوشمند را طراحی کرده است و دفتر فناوری اطلاعات و کتابخانه دیجیتال نیز راه اندازی کرده است و اینها نشان دهنده آن است که رشد حوزه به سویی میل پیدا کرده که سخنان رهبری تحقق یابد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه در مسیر تحقق قرار دارد و برخی از آنها نیاز به زیرساخت هایی دارد که ما با تلاش به دنبال فراهم شدن این زیرساخت‌ها هستیم، تصریح کرد: طبیعی است که این مسائل در مباحث علمی دیربازده است زیرا تا زمانی که یک نسلی وارد حوزه شوند و آموزش های جدید به آنان ارائه شود زمان زیادی لازم است. حوزه علمیه چون دایره تحصیلاتش طولانی است، دیرتر نتیجه می دهد ولی زمانی که نتیجه می دهد، آن نتایج، نتایج مطلوبی است.

وی در پایان با ارائه پیشنهاداهایی در خصوص زودتر محقق شدن رهنمودهای رهبری در بحث تحول در حوزه، گفت: تقویت سرفصل های علمی، تربیت استادان، توسعه کتابخانه ها و تقویت پژوهش از این پیشنهادات است؛ کارهایی که در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت گرفته شامل دقت در پذیرش طلاب و جذب افراد توانمند، جذب استادان برجسته، تغییر در کادر مدیریتی مدارس، افزایش امکانات پژوهشی، برگزاری مسابقات علمی، طرح کتاب حجره، توجه به اخلاق و معنوی می شود./968/ت302/س

ارسال نظرات