۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۴۲۶۶۲
مدیر کل ارشاد خراسان رضوی خبر داد؛

رشد دو و نیم برابری تعداد کانون های مساجد

خبرگزار رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان اینکه درحال حاضر تعداد کانون های مساجد استان به یک هزار و 300 باب رسیده است از رشد دو و نیم برابری کانون های این استان درسال جاری خبر داد.
جواد جعفري

سید جواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد استان که با حضور حجت الاسلام سلیمانی، دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور و مشاور وزیر ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان طی سنوات اخیر و از جمله طی یک سال گذشته از توسعه و رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و فعالیت های شاخصی در بخش های مختلف داشته اند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه بیش از یک سال گذشته بین استاندار خراسان رضوی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور باید تعداد این کانون ها طی این مدت به دو برابر افزایش یابد، تصریح کرد: این در حالی است که تعداد کانون ها بیش از میزان مذکور یعنی با 5/2 برابر افزایش و هم اکنون به حدود یک هزار و 300 کانون رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی و تاکید ایشان مبنی بر حمایت مسئولان از کانون های مساجد اظهارداشت: توسعه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان و از جمله در بخش کانون های مساجد از رویکردهای اصلی ما است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد برای رسیدن به افق روشن پیش روی توجه به دوشاخصه تفکر و احساس رمز این موفقیت فرهنگی است.

 جعفری با بیان اینکه وسیله رشد تفکر، علم است، تصریح کرد: در واقع فعالیت های فرهنگی هنری که درحال حاضر در استان درحال اجرا است نیز مبتنی بر علمی همراه با دانش و بصیرت است تا بتواند اثرگذار باشد و از سویی دیگر پرورش احساس نیز از طریق هنر حاصل می شود و اگر بخواهیم عواطف و احساسات جامعه را در مسیر صحیح قراردهیم باید کارهای هنری فاخر و ارزشمند ارائه شود.

وی برگزاری این نمایشگاه را سبب استمرار گام های استوار و اساسی تری در آینده در مسیر پویایی و شادابی کانون های مساجد که خاستگاه آن فعالیت های مسجدی است، دانست.

گفتنی است، نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خراسان رضوی از 23 مهر به مدت یک هفته در محل میدان شهدا مشهد برای بازدید علاقه مندان دایر است./934/پ202/ب

ارسال نظرات