۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۷۶۰
امام جمعه شبستر:

زبان مبلغان دین متبرک به قال الباقر و قال الصادق باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر تمسک به کتاب و سنت در تبلیغ گفت: مبلغ دین باید همواره زبانی متبرک به قال الباقر و قال الصادق(ع) داشته باشد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شبستر، حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شهرستان شبستر، امروز در همایش سرگروه‌ها و مربیان طرح صالحین با اشاره به مشکلات طرح شده در روند اجرای حلقه های شجره طیبه صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه شبستر اظهار داشت: بسیج در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز پیروز میدان بوده است.


وی از مربیان طرح صالحین خواست با همدلی، همفکری و ایجاد ارتباط صمیمی با نسل جوان و نوجوان، زمینه جذب نخبگان و نسل جدید انقلاب اسلامی در مساجد را فراهم کنند و گفت: باید با عزم راسخ و روحیه مضاعف در هدایت فکری، معنوی و عقیدتی جوانان و نوجوانان کوشید و آنان را با تفکر ناب اسلام و قرآن آشنا کرد.

 

امام جمعه شبستر اجرای صحیح و اصولی طرح صالحین را بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: باید با تدبیر کارشناسانه بر گرفته از معارف اسلامی، در برابر تهدیدهای نرم دشمن برنامه‌ریزی سازنده و مبتنی بر اصول تربیتی اسلام ارائه و اجرا شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده از سرگروه‌ها و مربیان طرح صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج را مدافعان خط مقدم جبهه فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مربی طرح باید تلاش کند تا گفته‌هایش دارای منبع و سند و همچنین از کتاب خدا و مکتب اهل بیت(ع) باشد، مبلغ دین به ویژه فعالان و مربیان روحانی طرح صالحین همواره باید زبانی متبرک به قال الباقر و قال الصادق (ع) داشته باشد.

 

امام جمعه شبستر با تشریح برخی از اصول و مبانی تبلیغ دین خاطرنشان کرد: همانگونه که رسول گرامی اسلام(ص)، عالی ترین مربی تاریخ خلقت بشر بوده است، مبلغان دین باید تلاش کنند با الگو از سیره نبوی در ترویج معارف اهل بیت و شعائر اسلامی گام‌ها مؤثر و ماندگاری بردارند.

 

همچنین پاسدار ابوالفضل حسن پور، فرمانده سپاه ناحیه شبستر با بیان این‌که امروز تنها راه مبارزه با تهدیدات نرم و شبیخون فرهنگی دشمن سازماندهی حلقه های صالحین در بسیج با حضور استادان حوزوی است، گفت: حلقه های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی دشمن هتسند، از این رو باید جوانان ونوجوانان بسیجی با تقویت ایمان و اخلاص همواره سنگربان جبهه های فرهنگی دشمن باشند.

 

وی افزود: امروز پاسداری از فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انقلاب اسلامی از رسالت‌های اصلی بسیج است، باید فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج با سازماندهی و ساماندهی هدفمند بسیجیان در پایگاه‌ها در جهت گسترش کمی و کیفی حلقه های صالحین بکوشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه شبستر حلقه های صالحین در بسیج را یکی از ابتکارات بی نظیر فرهنگی این نهاد مردمی دانست و کادر سازی و کادر پروری و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را از وظایف اصلی حلقه های صالحین در بسیج برشمرد./935/پ203/س

ارسال نظرات