۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۴۳
استاد حوزه علمیه:

تحقق مطالبه رهبری درباره سبک زندگی نیازمند مشارکت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اصلاح سبک زندگی مردم اشاره کرد و گفت: بهره گیری از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی بهترین الگو در تحکیم جایگاه خانواده و اعتلای فرزندان است.
حجت الاسلام اسماعيلي

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی و تاکید معظم له بر اصلاح سبک زندگی، گفت: زندگی سنتی ما تغییر پیدا کرده است و در کنار آن زندگی مذهبی هم دچار چالش شد که این آسیب را می توان در دو محور بی توجهی مدیران فرهنگی داخلی و ناتوی فرهنگی دشمنان خارجی مورد بررسی قرار داد.

 

وی با اشاره به این که زندگی جامعه ایرانی با باورهای عمیق و سنتی همراه بود که دستخوش تغییر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از جمله این باورهای ارزنده را می توان به بودن فرزندان در کنار خانواده ها و بهره گیری از راهنمایی های دلسوزانه آنان اشاره کرد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که بخش اعظم تغییر سبک زندگی خانواده ایرانی به داخل کشور باز می گردد و بخشی از آن را باید متوجه تبلیغات دشمنان نظام دانست، بیان داشت: در کنار تبلیغات ضددینی صورت گرفته در جامعه، ناتوی فرهنگی داریم که ائتلافی علیه فرهنگ و آیین ما به کشور ورود پیدا کرده است که مهم ترین اصل در راستای مبارزه شایسته با آن اجتماع همگان است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر این که باید سبک زندگی کنونی جامعه تغییر پیدا کرده و آمیخته با فرهنگ منحط غربی نشود، گفت: دشمن از هر ابرازی در راستای ترویج ضد ارزش ها در جوامع بهره می گیرد و می خواهد هر شکلی که شده است فرهنگ مورد پذیرش و علاقه خود را به سراسر جهان انتقال دهد.

 

وی با اشاره به این که توجه به فرهنگ اصیل اسلامی ایران می تواند در تحکیم و ترویج جایگاه خانواده و اعتلای فرزندان نقش مؤثری داشته باشد، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه باید فرهنگ خود را به درستی بشناسد تا در رویارویی با فرهنگ بیگانه آن را مورد پذیرش قرار ندهد.

 

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که مسائل پیرامون خانواده جدی گرفته نمی شود، گفت: مسؤولان فرهنگی اهتمام خاصی را در این امور ندارند و باید همگان تلاش کنند تا خواسته رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که مدیران فرهنگی کشور مخاطب غیر مستقیم سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی خانواده ایرانی هستند، بیان داشت: نهادهای فرهنگی کشور باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان دهی شده وارد عمل شوند تا رضایت رهبر معظم انقلاب در این عرصه حاصل شود.

 

وی در پایان با تأکید بر این که همان چیزی را که امام زمان(عج) می خواهد باید در نظام اسلامی فراهم شود، گفت: باید همگان در تلاش باشند تا بستر ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود را میسر کنند./950/ت303/س

ارسال نظرات