۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۰۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

دورکردن جوانان از شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای هنر متولیان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی در مساجد گفت: اوج هنر متولیان فرهنگی جذب جوانان به مساجد و محافل مذهبی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در دیدار متولیان و فعال حوزه فرهنگ استان اظهار داشت: بایستی با احیای جایگاه اصلی مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوانان را بیش از گذشته برای حضور و فعالیت در این اماکن امن الهی ترغیب کرد.


وی با بیان این‌که کاکرد و نقش امروز مساجد بسیار متفاوت با نقشی است که رسول اکرم(ص) بر آن تأکید داشته اند، تصریح کرد: مسجد مرکز تفکر، تعقل و طرح‌ریزی برای اداره جامعه اسلامی است، متأسفانه نقش امروز مساجد تنها در برگزاری نمازهای جماعت، مجالس ترحیم و جشن‌های اعیاد مذهبی خلاصه شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی اوج هنر متولیان فرهنگی کشور را جذب جوانان به مساجد و محافل مذهبی دانست و افزود: اگر بخواهیم در جامعه فرهنگ سازی سالم داشته باشیم، باید از مساجد شروع کنیم، چراکه مساجد محور فرهنگی محلات و مناطق مختلف بوده و پناهگاه فرهنگی و عقیدتی مردم محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هدف‌گذاری، حرکت با برنامه، مسجدمحوری در برنامه های فرهنگی و تامین اعتبار لازم را از اصول لازم برای بهره‎مندی از ظرفیت‌های موجود در مساجد دانست و تصریح کرد: موفقیت مساجد در گرو مردمی بودن فعالیت‌های آنها است، در غیر این صورت مردم از مساجدی که دولتی اداره شوند، روی‌گردان خواهند بود.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی در مساجد گفت: هویت جوان در حال شکل‌گیری است و امکان دارد جوانی گونه ای تربیت و شکل‌دهی شود که تا آخر عمرش نماز شب خوان باشد و یا خدای نکرده بر عکس، جوانان باید مهارت‌های درست زندگی را در مساجد یاد بگیرند و خود را از جهات اعتقادی و دینی ارتقا دهند که تحقق این مسأله با حضور در مساجد امکان پذیر خواهد بود.

 

وی خطاب به متولیان امور فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید فخر کنید، کار پیامبری کنید بهترین کار این است که یک جوان را از جلوی شبکه های مبتذل ماهواره‌ای و سایت های نامناسب اینترنتی به سوی مسجد جذب کنید، منشور اخلاقی یک جوان خوب این است که با وضو باشد، هیچ‌گاه دروغ نگوید و همیشه به وعده خود عمل کند.

 

همچنین حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌های فرهنگی مساجد محوری استان اردبیل اظهار داشت: در کنار تربیت جوانان فعال فرهنگی در مساجد، به دنبال ارایه الگویی موفق در سراسر کشور هستیم./935/پ202/س

ارسال نظرات