۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۱۰۵

آمار زائران پاکستانی‌، بنگلادشی‌ و هندی‌ در صدر زائران

خبرگزاری رسا ـ وزارت حج عربستان در گزارش آماری، آخرین وضعیت ورود و خروج زائران بیت الله الحرام به شهر پیامبر(ص) را اعلام کرد.
زائران حج تمتمع در مدينه منوره

 به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زائرانی که برای زیارت حرم مطهر پیامبر رحمت(ص) وارد مدینه منوره شده اند از مرز 849 هزار زائر گذشت.

 

بر اساس گزارش دبیرخانه کمیته حج در مدینه منوره، 849 هزار و 291 زائر از کشورهای مختلف وارد مدینه منوره شدند و تعداد کل زائران خارج شده هم 576 هزار و 644 نفر بوده و در حال حاضر 272 هزار و 577 زائر در شهر پیامبر رحمت(ص) به سر می برند.

 

صدرنشینی زائران پاکستانی ادامه دارد

 

در گزارش دبیرخانه کمیته حج مدینه منوره درباره ترکیب زائران حاضر در مدینه منوره آمده است بیشترین تعداد زائران مربوط به کشور پاکستان است که تعداد آنها 49 هزار و 567 نفر است و پس از آنها زائران بنگلادشی به تعداد 39 هزار و 997 نفر و زائران هندی به تعداد 27 هزار و 268 نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.


پیشتر بیشترین تعداد زائر در مدینه منوره به زائران کشور اندونزی اختصاص داشت.

 

این در حالی است که تعداد زائران وارد شده به سرزمین وحی به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر رسیده است و خیل عاشقان خانه خدا همچنان از راههای زمینی، هوایی و دریایی به سوی عربستان در حرکت هستند.

 

تمام نیازهای حجاج را برآورده می‌کنیم

 

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به تمام دستگاههای دولتی و کارگزاران حج این کشور دستور داد: تمام نیازهای حجاج بیت الله الحرام در خصوص خدمات مختلف را تامین کنند و تلاشهای خود را در این زمینه به گونه که حجاج مناسک حج را در کمال آرامش و اطمینان و آسانی برگزار کنند، افزایش دهند.

 

پادشاه عربستان در نشست کابینه که ریاستش را در جده برعهده داشت، اعلام کرد: حکومت و ملت عربستان به حجاج بیت الله الحرام خوشامد می گوید و خداوند را به خاطر نعمتهای فراوانش از جمله خدمت به حجاج بیت الله الحرام شکر می کند.

 

 عبدالعزیز بن محیی الدین خوجه وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان گفت: در نشست کابینه عربستان، آخرین آمادگی ها برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام بررسی شد.

ورود بیش از یک میلیون و 303 هزار زائر به سرزمین وحی

 

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان، سرلشگر سالم بن محمد البلیهد مدیرکل اداره گمرک عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد زائرانی که از کشورهای دیگر وارد عربستان شده اند تا روز دوشنبه 29 ذی القعده به یک میلیون و 303 هزار و 403 نفر رسیده است.

 

وی اعلام کرد: ورود این تعداد زائر یک میلیون و 212 هزار و 323 زائر از راه هوایی، 75 هزار و 876 زائر از راه زمینی و 15 هزار و 204 زائر از راه دریایی وارد شده اند./917/د102/ن

ارسال نظرات