۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۳۰۴
در تالار معصومیه استانداری قم؛

نکوداشت سومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت سومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قم در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.
جلسه شوراي اداري استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای اداری استان با موضوع نکوداشت آغاز سومین سالگرد مقام معظم رهبری به استان قم و پیگیری مصوبات این سفر پیش از ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه پیریایی استاندار قم در سخنانی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عمران و آبادانی استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه مسؤولان استان را سنگین می‌کند و برگزاری چنین جلساتی در راستای پیگیری اوامر ایشان است.
وی رهنمودهای علما و مراجع تقلید را راه‌گشای حرکت رو به جلوی استان قم عنوان کرد و گفت: در همه دیدارهایی که با مراجع تقلید داشته‌ایم توصیه‌های مناسبی در جهت بهبود و پیشرفت استان مطرح کردند و فضای مناسبی را پیش روی مسؤولان قرار دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نیز در این جلسه ابراز داشت: دشمنان با سفر مقام معظم رهبری به استان قم متوجه شدند پیوند ولایت با مردم گسستنی نیست و نمی‌توانند با توطئه‌های خود مردم را از صحنه حمایت از نظام بیرون کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تحریم و فشار دشمنان همیشه وجود داشته، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران همیشه تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و این بار نیز با درایت و هوشیاری بر مشکلات و توطئه‌های دشمنان غلبه خواهند کرد.
در ادامه این جلسه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وظیفه مسؤولان را در قبال اوامر مقام معظم رهبری سنگین ارزیابی کرد و گفت: گاهی یک مصوبه از سوی رییس جمهور یا وزیر صورت می‌گیرد و مدیر به انجام آن موظف می‌شود؛ اما گاهی دستور از طرف شخص مقام معظم رهبری صادر می‌شود که اجرای آن وظیفه و تکلیف آور می‌شود.
وی تعامل بیشتر دولت و مجلس را خواستار شد و گفت: مجلس نباید به دنبال قانونی باشد که دولت نتواند آن را اجرا کند و از طرف دیگر دولت هم باید در اجرای مصوبات مجلس کوتاهی نداشته باشد.
دلبری شهردار قم نیز در این جلسه طی سخنانی با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای به مناطق محروم استان قم دارند، ابراز داشت: در سال 91، 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب برای عمران و آبادانی مناطق محروم در نظر گرفته شد که در حال اجرا است.
دلبری بیان داشت: از پانصد و نود و سه پروژه‌ای که برای سال 91 در دستور کار قرار گرفته است 67 درصد آنها در مناطق محروم اجرا می‌شود و امیدواریم در جلسات راهکارهای مناسبی برای اتمام این پروژه‌ها ارائه شود.
حجت‌الاسلام عرب انصاری سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم را موجب خنثی کردن توطئه دشمنان خواند و اظهار کرد: هیچ نقشی برجسته تر از نقش امام و امت در نظام اسلامی نیست.
وی با بیان این‌که دشمنان در صدد تخریب رابطه میان حوزه علمیه و رهبر معظم انقلاب بودند، گفت: در سفر مقام معظم رهبری به قم رابطه میان حوزه علمیه و مراجع تقلید با ایشان در حد اعلای خود انجام گرفت و علما و طلاب استقبال بی نظیری از رهبر انقلاب کردند.
همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران استانی به ارائه گزارشی از روند اجرایی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم، پرداختند./927/پ202/ن
ارسال نظرات