۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۳۴۲۲

مراسم ویژه سالروز شهادت امام محمدباقر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه امام محمدباقر در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار خواهد شد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: مراسم ویژه ایام شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، امام پنجم شیعیان جهان، به مدت سه روز از یکشنبه تا سه شنبه این هفته در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار می شود.

وی با بیان این که مراسم سخنرانی حجت الاسلام مقری، امام جمعه نیشابور از یکشنبه تا سه شنبه همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد، افزود: سخنرانی حجت الاسلام شریعتی تبار، امام جمعه تربت حیدریه در روز شهادت امام محمد باقر(ع) از ساعت 9 صبح در این رواق برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل بیان داشت: مراسم شب شهادت این یار وفادار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام موسوی شاهرودی، استاد حوزه علمیه مشهد، پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جلسات سخنرانی و معارف با موضوعات سیره تربیتی امام محمد باقر(ع)، دعا و نیایش از منظر ائمه معصومین(ع)، آداب و معرفت زیارت، شرح دعای عرفه، مظایف منتظران را از دیگر برنامه های سخنرانی در هفته جاری در حرم حضرت رضا(ع) دانست.

حجت الاسلام حسینی در خصوص محافل سخنرانی در مسجد جامع گوهرشاد این حرم مطهر گفت: محافل سخنرانی با موضوعات توکل و توسل از منظر قرآن و حدیث، معرفت و محبت از منظر قرآن و حدیث، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)، بیان سیره امام محمد باقر(ع) و شرح دعای مکارم الاخلاق همه روزه قبل از نماز های ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.

گفتنی است، قرائت دعاهای توسل، ندبه و کمیل و همچنین حدیث کساء، دعای عالیة المضامین و دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(عج) از دیگر برنامه های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در هفته جاری است./968/
ت302/ب 

ارسال نظرات