۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۵۲۳

همایش «غدیر و بیداری اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «‌غدیر و بیداری اسلامی‌» به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم برگزار خواهد شد.
غدير

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش « غدیر و بیداری اسلامی » با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی استان هشتم آبان ماه سالجاری در تبریز برگزار خواهد شد.


اورنگی با بیان این‌که همایش «غدیر و بیداری اسلامی» به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم برگزار خواهد شد، گفت: در طول این همایش علمی 20 مقاله برگزیده فقهی، تحقیقی، علمی و پژوهشی به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.


وی غدیر؛ احیای هویت اسلامی مسلمانان، فرهنگ غدیر؛ بیداری اسلامی و عصر ظهور، فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خمینی(ره) فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خامنه ای و همچنین فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر اندیشمندان جهان اسلام را از جمله محورهای این همایش برشمرد.


رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: غدیر و صدور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در افق فرهنگ غدیر، فرهنگ غدیر و آینده بیداری اسلامی، آسیب شناسی بیداری اسلامی در پرتو فرهنگ غدیر و در نهایت غدیر و آموزه های تربیت سیاسی از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش خواهد بود.


اورنگی با بیان این‌که همایش روز دوشنبه هشتم آبان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین با سخنرانی صاحب‌نظران برجسته تاریخ اسلام و غدیرشناسان مراکز فقهی همراه خواهد بود، گفت: این همایش در راستای عرض ارادت به ساحت مولای متقیان علی(ع) و واکاوی حادثه بزرگ غدیرخم به عنوان نقطه عطف تاریخ جهان اسلام برگزار می شود.


وی در پایان با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های قابل توجه وحدت‌بخش مساله غدیر اظهار داشت: بحث علمی منصفانه و منطقی باعث افزایش محبت اهل تسنن به وجود ملکوتی امیرالمؤمنین(ع) و ولایت ایشان می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات