۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۱۵۴
آیت الله صفایی بوشهری:

نگاه مسؤولان به محیط زیست علمی باشد

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از مسؤولان خواست نگاه علمی به محیط زیست داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب آن را به جایگاه واقعی اش برسانند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، با بیان این که محیط زیست یک آیه بزرگ از آیات الهی است، ابراز داشت: جهان در حوزه زیستی چنان دارای نظم است که اگر اکو سیستم زیستی به مقدار اندکی بهم ریزد به یقین حیات انسان دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: حفظ و ارتقای سطح کیفی محیط زیست، زمینه رشد و مناسب سازی محیط زیست انسانی را فراهم خواهد کرد و در نقطه مقابل، بهم ریزی محیط زیست به یقین در حیات زیستی انسان تأثیر منفی خواهد داشت.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر با بیان این که جهان یک مجموعه به هم پیوسته‌ بسیار حساب شده‌ است، تصریح کرد: باید نگاه ما به محیط زیست یک نگاه علمی باشد؛ از این رو باید با برنامه ریزی، آسیب زدایی و فرصت سازی در جهت رشد، محیط زیست را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به این که استان بوشهر استانی است که به سمت گسترش روز افزون صنایع آلاینده پیش می‌رود، باید محیط زیست در جهت کنترل خطرات زیست محیطی در سه حوزه‌ آب، خاک و هوا و حتی سفره‌های آب زیر زمینی دقت بسیار بالایی داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: محیط زیست باید در بحث ورود ریزگردها به ایران و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن، اهتمام جدی ورزیده و راهکاری اساسی در جهت رفع این مشکل بزرگ پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به اهمیت تکثیر تعداد گونه های جانوران گفت: در بحث تکثیر نسل و افزایش تعداد گونه‌های مختلف جانوران هر چقدر می توانید این موضوع را به بخش‌های خصوصی واگذار تا بتوانید بیشتر و بهتر به وظایف نظارتی خود عمل کنید. 

امام جمعه بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود با ایجاد اتاق فکر و کار کارشناسی و علمی در مجموعه‌ محیط زیست، آسیب شناسی کرده و ضعف‌ها را ریشه یابی و برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنید./9454/پ202/ج

ارسال نظرات