۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۴۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

غدیر مظهر شایسته‌سالاری سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان غدیر را بارزترین جلوه تشیع و خط ولایت دانست که در بعد نظام سیاسی و حکومت به شایسته سالاری توجه کرده است.
اجلاس بين المللي دهه غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‏الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان روز گذشته در دیدار مسؤولان بنیاد بین المللی غدیر استان که در رشت برگزار شد، با بیان این که الگوی دهه ولایت و عید غدیر خم یک الگوی موفق و قابل اعتماد است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور احیا و فرهنگ غدیر که فرهنگ متعالی است بهره گرفت.

 

وی با بیان این که غدیر عید انبیای الهی است و اگر ما امروز دارای مکتب جعفری و تاسوعا و عاشورا هستیم، همه این ها به برکت غدیر است، گفت: غدیر مبنای تکامل مبعث و حیات و دوام آن است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، احیای سنت‌ها و سیره معصومین‌(ع) در جامعه را در راستای فرهنگ غدیر برشمرد و خواستار مردمی شدن ویژه برنامه های ایام غدیر و هفته ولایت در استان شد.

 

وی با اشاره به این که غدیر اساس تفکر دینی جامعه اسلامی است، گفت: غدیر تفکرو فرهنگ تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا و همه وقت در جامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسؤولان به ویژه متولیان فرهنگی است.

 

حجت‏الاسلام یاری با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به پیروی از ولایت گفت: باید در همه امور، ولایی عمل کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند و سعادت‏مند شویم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: با گذشت 14 قرن از حادثه غدیر پیوسته این موضوع زنده و مطرح بوده و عالمان سخت کوش و متعهد ولایی درباره آن سنگ تمام گذاشته و عاشقانه رنج تتبع و تحقیق را به جان خریده و این صحنه ماندگار مکتب شیعه را غنا بخشیده اند.

 

وی غدیر را بارزترین جلوه تشیع و خط ولایت دانست که در بعد نظام سیاسی و حکومت، به شایسته سالاری توجه کرده است و بیان داشت: در غدیر خم با معرفی حضرت علی (ع) به امامت مسلمین، امت اسلام به سوی خاندانی سوق داده شد که جایگاه نزول قرآن و مهبط وحی بودند و این افتخار و فضیلت ابدی برای شیعیان است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که غدیر مظهر امامت شیعی و ریزش آبشار گونه وحی به جان پیامبر اعظم(ص) یک ماموریت و انتصاب الهی است، تصریح کرد: پیوند رسالت با امامت در جهت حفظ دین و مقابله با بدعت، تحریف ها و پاسخگویی به نیاز های فکری و دینی و اجرای احکام قرآن و تدبیر امور امت اسلامی و تداوم دین خدا با محوریت امام معصوم است.

 

وی با اشاره به تأثیر و ماندگاری برنامه‏های فرهنگی، تصریح کرد: برنامه‏ها و فعالیت‏ها در دهه ولایت باید بیشتر با رویکرد فرهنگی باشد تا اثرات مثبت آن در جامعه مشخص شود./950/پ202/س

ارسال نظرات