۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۶۷۰
مدیر کل اوقاف خیریه گیلان:

جشن غدیر در بیش از 180 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری جشن غدیر در 184 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: در تاریخ اسلام موضوعی مهم تر و بالاتر از عید غدیر نداریم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در نشست خبری، از برگزاری جشن عید غدیر در 184 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: در تاریخ اسلام موضوعی مهم تر و بالاتر از عید غدیر نداریم.

 

مدیرکل اوقاف گیلان هدف از برگزاری اعیاد ائمه به ویژه جشن ولایت در بقاع متبرکه را تحقق تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی خواند و خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه باید کانون نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در همه شئون مردم باشند.

 

وی در ادامه از برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع)، 14 اسفند امسال در رشت خبر داد و گفت: محور مقالات در بخش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و نصایح و خطبه های نورانی امام حسن(ع) است و مهلت ارسال مقالات تا سی ام دی ماه است.


مدیر کل اوقاف گیلان یادآور شد: علاقه مندان باید مقالات خود را در 15 صفحه A4 به دبیرخانه کنگره واقع در اداره کل اوقاف گیلان ارسال کنند.

 

حجت الاسلام عادلی به گزارش عملکرد اوقاف گیلان در شش ماه نخست سال 91 پرداخت و گفت: 37 موقوفه در شش ماهه اول سال 91 در سطح استان و 218 رقبه جدید شناسایی شده است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان از اخذ سند مالکیت برای موقوفات استان گیلان خبرداد و گفت: 152 میلیون تومان از محل در آمد موقوفات به فقرا، نیازمندان و مستمندان کمک مالی شده است.

 

وی اذعان کرد: در شش ماه نخست امسال با صرف هزینه ای معادل پنج میلیون تومان از هیأت های مذهبی حمایت شده است.

 

حجت الاسلام عادلی همچنین گفت: در امور عمرانی بقاع و اماکن متبرکه به ویژه برای تعمیر، تکمیل و احداث بقاع در نیمه نخست سال91، یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان برگزاری طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، خیمه های معرفت و طرح تربیت حافظ را از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در شش ماهه نخست سال 91 برشمرد و گفت: برگزاری مسابقات اذان و ابتهال و همچنین برگزاری مسابقات قرآن در 9 رشته از دیگر برنامه های اوقاف در سال جاری است./950/پ202/س

ارسال نظرات