۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۹۹۶
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(26)؛

قدیری ابیانه: تحریف و دروغ پراکنی اساس کار رسانه های غربی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این‌که غربی‌ها با قطع شبکه‌های برون‌مرزی در حقیقت خود را سانسور کرده‌اند، این اقدام را نشان‌دهنده دروغ بودن شعار آزادی بیان و دموکراسی در اروپا و آمریکا دانست.
غديري ابيانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به قطع شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران، تهاجم غرب علیه رسانه‌های کشور را نشان‌دهنده دروغ بودن شعار آزادی بیان و دموکراسی در اروپا و آمریکا دانست.
 
وی با بیان این‌که نباید سانسور و تحریف اخبار را تنها اقدامی علیه ایران و جهان اسلام دانست، بلکه این اقدامی علیه مردم کشورهای غربی است، ابراز کرد: غربی‌ها از بیان حقیقت وحشت دارند و مبنای کار رسانه‌ای آنها، دروغ‌پراکنی، تحریف و جعل است؛ از این‌رو باید گفت که قطع شبکه‌های برون‌مرزی در حقیقت سانسور خود غربی‌ها است که نمی‌خواهند اطلاعات صحیح به آنها برسد.
 
این کارشناس عالی وزارت امور خارجه بیان کردن هرگونه حقیقت درباره غرب را سبب یک رسوایی جدید برای رسانه‌های تحریف‌گر دانست و گفت: مهم‌ترین علتی که دست رسانه‌های غربی را برای دروغ‌پردازی‌های بیشتر می‌بست و اقدام فیزیکی و تروریستی آنان را علیه رسانه‌های ما بیشتر می‌کرد، افزایش مخاطبان شبکه‌های العالم و پرس‌تی‌وی بود.
 
وی در ادامه با اشاره به این‌که یکی از محورهای سیاست رسانه‌ای غرب درباره مردم کشور خودشان، القای احساس آزادی است، در حالی که وجود رسانه‌هایی مانند پرس تی و العالم، ماهیت این آزادی دروغین را افشا می‌کند، تصریح کرد: وقتی مردم غرب از دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های خود مطلع شوند، دیگر احساس آزادی نخواهند کرد.
 
قدیری ابیانه تقویت رسانه‌های برون‌مرزی مانند پرس تی وی و العالم را ضروری دانست و با بیان این‌که بین تعطیلی شبکه العالم و بیداری اسلامی رابطه متقابل وجود دارد، گفت: بیداری اسلامی منحصر به جهان اسلام نیست و غربی‌ها هم نگرانند که این بیداری پا به کشور آنها هم بگذارد کما این‌که جنبش 99 درصدی هم شکل گرفته و می‌خواهند آن را به روش‌های مختلف سرکوب کنند.
 
سفیر پیشین مکزیک و استرالیا با بیان این‌که مقاومت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر زیاده خواهی‌ها و فشارهای غرب، امید ملت‌های مسلمان را به این‌که می‌توانند در برابر حکام دست‌نشانده و زورگو مقاومت کنند بیشتر کرده است، افزود: امروز شاهد افول موقعیت آمریکا در آمریکای لاتین هستیم، هرچند ایالات متحده، آمریکای لاتین را حیات خلوت خود بداند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از مسؤولان و خبرنگاران خبرگزاری رسا، نقش این خبرگزاری را به عنوان مرجع خبری موثق در شناساندن توطئه‌های دشمن پررنگ توصیف و اظهار کرد: خبرگزاری رسا که رشد موفقی تاکنون داشته و مطالبش هر ماه بهتر از گذشته است، می‌تواند جایگاه بیشتر و بهتری را در جهان به خود اختصاص دهد. /920/پ202/ج
ارسال نظرات