۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۳۲۰
امام جمعه نکا:

غدیر فرصتی برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به این که یکی از تلاش های دشمنان القای شبهه و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است، گفت: غدیر فرصتی برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا گفت: پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر به حکم الهی مسأله ولایت و امامت مسلمانان را مشخص کرد تا دین اسلام کامل شود و اگر این واقعه اتفاق نمی افتاد، رسالت پیامبر(ص) کامل نمی شد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی تصریح کرد: باید به صورت یک ارزش و فرهنگ ولایت پذیری در همه کشورهای اسلامی جهان معرفی شود و راه اصلی آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

امام جمعه نکا از ولایت به عنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: ولایت مسأله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ضمن بیان مطالبی پیرامون واقعه غدیر، گفت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند روشنگری در خصوص ولایت هستیم و نباید این موضوع مهم نادیده گرفته شود.

 

حجت‌ الاسلام لائینی با اشاره به این که یکی از تلاش های دشمنان ایجاد القای شبهه و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است، گفت: غدیر فرصتی برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است.

 

وی در ادامه سخنان خود امام علی (ع) را جامع صفات کمالیه و دارنده امتیازات و ویژگی‌های منحصر به فرد عنوان و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در این نکته متفق‌القولند که امام علی(ع) از همان بدو تولد عطر پیامبر اکرم(ص) را استشمام و انس با آن بزرگوار را تجربه کرد.

 

امام جمعه نکا به حدبث غدیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: حدیث غدیر و موضوع ابلاغ امامت امیر المومنین علی(ع) تنها در منابع شیعی دیده نمی‌شودبلکه همچنان که مرحوم علامه امینی در مجموعه نفیس‌الغدیر بدان پرداخته‌اند کتاب‌ها و علمای بسیاری از اهل سنت نیز این واقعه را با جزئیات ذکر کرده و بر آن صحه گذاشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام لائینی ادامه داد: حدیث شریف غدیر از جمله احادیث کاملا مورد اعتماد و از نظر سندی و سلسله روایت خدشه‌ناپذیر بوده و در زمره روایات متواتره قرار می‌گیرد بنابراین هیچ راهی برای تشکیک و تردید در این حدیث وجود ندارد./950/ت302/س

ارسال نظرات