۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۴۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مبلغان دانش تبلیغی خود را با هنر پاسخگویی به شبهات تلفیق کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مبلغان دینی به عنوان کسانی که می خواهند از حدود و ثغور فرهنگ دینی مرزبانی کنند باید با مسلح کردن خود به اطلاعات روز و آمیختن آن با هنر پاسخگویی به شبهات، اندیشه های اسلامی را تقویت و گسترش دهند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در همایش روحانیان مستقر و طرح هجرت استان به مسأله تبلیغ دین در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در خط مقدم این عرصه خطیر قرار دارد، گفت: کارنامه روحانیت آگاه و بصیر در عرصه تبلیغ دین کاملاً روشن است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

 

وی با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: روحانیت موظف است در فرصت‌هایی مثل غدیر، اندیشه ولایت را به عنوان کلیدی‌ترین محور تفکر شیعی به شکلی شایسته در جامعه مطرح کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به عید سعید غدیر خم خاطر نشان کرد: مسأله ولایت محصول تلاش سالیان سال بوده و بر ما واجب است که با تشریح و تبیین دقیق و عمیق آن، زمینه را برای تقویت بیشتر فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی در ادامه بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی، ماحصل مجاهدت‌ها و شهادت‌ها است و این تفکر بالنده، پویا و احیا گر شیعی، همواره در کانون حملات دشمن بوده است و بررسی روند تاریخی آن نیز گویای این واقعیت است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: با تبلور و درخشش انقلاب اسلامی که به عنوان یک مدل حکومتی موفق با تلفیق معنویت در کنار مادیت است، هجمه ها و حملات دشمنان هم به صورت هدفمند و طراحی شده شدت گرفت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمن همه امکانات و ظرفیت موجود را به کار گرفته تا کفر و اسلام ستیزی خود را اثبات کند، ادامه داد: مبلغان دینی به عنوان کسانی که می خواهند از حدود و ثغور فرهنگ دینی مرزبانی کنند باید با مسلح کردن خود به اطلاعات روز و آمیختن آن با هنر پاسخگویی به شبهات، اندیشه های اسلامی را تقویت و گسترش دهند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا ضرورت دارد تعامل میان روحانیان مستقر و طرح هجرت روز به‌ روز بیشتر شود که برگزاری این نشست ها و همایش ها باعث برقراری مراودات بیشتر و تبادل اندیشه ها و آراء علما و اندیشمندان می‌شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات