۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۹۸۲
آیت الله علم الهدی:

حوزه نخبگان دینی برای مدیریت جامعه پرورش دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد آینده کشور را از آن نخبگان دانست و تاکید کرد: اگر حوزه نتواند نخبگان دینی پرورش دهد، دین در آینده کشور به حاشیه رانده می‌شود.
علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص ضرورت توجه به نخبگان و نخبه‌پروری در حوزه علمیه، گفت: در نظامی قرار گرفته‌ایم که سرنوشت ما و اسلام با آن رقم خورده است و جریان سرنوشت ما در این نظام، به سبک حرکت در یک بستر اجتماعی است که این بستر اجتماعی در آینده به عناصر نخبه در حوزه علم و فن آوری تعلق دارد.
 
وی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس که دانشگاه‌ها برای رزمندگان تسهیلاتی فراهم می‌کردند و دروس آنها را بدون شرکت در کلاس می‌پذیرفتند، دانشگاه امام صادق(ع) این عمل را انجام نمی‌داد و قبولی دروس را منوط به گذراندن کلاس آن درس کرده بود.
 
وی افزود: نتیجه این عمل، وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در بدنه مدیریتی کلان کشور و رأس سیاست کشور است، چنان که دبیر شورای عالی امنیت ملی، فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است و در مهم ترین مجامع بین‌المللی و دیپلماسی، در مقابل گردن کلفت‌های دیپلماسی دنیا قرار می‌گیرد و از او شکست می‌خورند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این نکته که آینده کشور در دستان نسل تحصیلکرده خواهد بود، افزود: عزیزانی که این گونه مدرک تحصیلی می‌گیرند، در مدارج عالی موفق نخواهند بود و این گونه نیروها از مدیریت آینده کشور کنار گذاشته خواهند شد؛ آینده کشور از آن نخبگان است و اگر حوزه نتواند نخبگان دینی پرورش دهد، دین در آینده کشور به حاشیه رانده می‌شود.
 

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام، مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز سخنرانی کرد و در پایان پس از تقدیر از نخبگان پژوهشی و آموزشی حوزه علمیه خراسان، پنج نفر از نخبگان برتر نیز به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند./932/پ202/ج

 

ارسال نظرات