۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۱۱۴
حجت الاسلام رضوی مهر:

آیت الله نوری همدانی در عراق مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه حاشیه و جزئیاتی از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به عراق بیان و تاکید کرد: این مرجع تقلید در دیدارهای خود مواضع جمهوری اسلامی را بیان کردند.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر که آیت الله نوری همدانی را در سفر به کشور عراق همراهی می کرد، هنگام بازگشت از این سفر گفت: این سفر یک سفر بسیار مهم در ابعاد معنوی، فرهنگی و سیاسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه بود. 
وی به سخنرانی های عالمانه و پرمحتوا و دارای غنای علمی و حکیمانه آیت الله نوری همدانی که همراه با بصیرت بود اشاره کرد و گفت: ایشان در دیدارهای خصوصی و عمومی خود مواضع امام خمینی را بازخوانی و از رهبری های مدبرانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، دفاع و ایشان را خلف صالح امام دانستند.
 
آیت الله نوری همدانی اجازه نداد به خاطر ایشان حرم را ببندند
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی در تمامی اماکن مقدسه عراق حضور یافتند و ساعت ها در کنار دیگر زوار ایران مشغول زیارت، نماز، توسل و عرض ارادت به محضر امامان معصوم بود.
حجت الاسلام رضوی مهر گفت: از ویژگی های جالب در این سفر عدم اجازه حضرت آیت الله نوری همدانی از مسؤولان جهت بستن (قرق کردن) حرم بود و ایشان نیز همانند مردم و در میان مردم به عبادت و زیارت پرداخت.
وی گفت: در این سفر زوار ایرانی در هر کجا حضرت آیت الله نوری همدانی را مشاهده می کردند، گرداگرد ایشان حلقه می زدند و عرض ارادت خود را به مرجعیت نشان می دادند.
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: مردم باوفای نجف و کربلا نیز که عشق دیرینه به مرجعیت و روحانیت دارند، گروه گروه به محل استقرار این مرجع تقلید می آمدند و عده ای با مقاله، عده ای با شعر، عده ای با دکلمه و نامه و عده ای هم شفاهی به مقام رفیع مرجعیت اظهار ارادت کردند.
حجت الاسلام رضوی بیان داشت: این برای اولین بار بود که مرجع تقلیدی در یک سفر زیارتی و فرهنگی مورد استفبال نخست وزیر و همه احزاب ها و سلائق سیاسی و فرهنگی قرار گرفتند.
وی سخنرانی در جمع طلاب توسط حضرت آیت الله نوری همدانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در این صحبت ها از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب دفاع کردند و در همه جا مواضع نظام را یادآور شدند.
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: این سفر در واقع حضور فقاهت در حریم ولایت بود که خداوند خواست تا بار دیگر مرجعی بزگوار از حوزه علمیه قم در حوزه سترگ نجف، به بازخوانی افکار امام راحل و حکومت ولایت فیقه بپردازد./924/د102/ج
ارسال نظرات