۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۸۰۹۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان:

تمرکز مبلغان به مسأله ولایت از مهم ترین وظایف تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اعزام 300 مبلغ در ایام محرم الحرام به شهرهای استان خوزستان گفت: مسأله ولایت به یقین مهم ترین سرفصل دین مبین اسلام به شمار می رود و مبلغان با تبیین آن برای مردم می کوشند تا این مهم را در سطح جهان گسترش دهند.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام عبدالمهدی علیزاده، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آمار اعزام مبلغ در ماه محرم الحرام امسال را 300 نفر عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات مالی و اعطای تسهیلات به مبلغان متاسفانه تعداد اعزام مبلغ نسبت به سال گذشته روند نزولی داشته است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این باید توجه بیشتری به مناطق محروم به ویژه از منظر اعتقادی صورت گیرد خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در این راستا بیشترین اعزام مبلغ را به این مناطق اختصاص داده است.

وی با بیان این که در هر فصل تبلیغی بیش از 500 نفر از مبلغان به مناطق مختلف استان اعزام می شوند، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان بیش از 500 نفر از مبلغان حوزه علمیه خوزستان به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم استان اعزام شده که این آمار در فصل تابستان گذشته 700 نفر بوده است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه با اجرا کردن طرح هجرت کوتاه مدت مبلغان به مناطق تحت پوشش توانستیم بخشی از کار تبلیغی را به انجام برسانیم و امیدواریم که در آینده این طرح گسترش بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده همچنین در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: خوشبختانه با اعزام مبلغی که صورت می گیرد زمینه ای به وجود می آید تا شبهات موجود در مناطق به شکل محسوسی خنثی و از بین بروند.

وی با اشاره به این که مبلغان اعزامی بیشتر به سرفصل های مربوط به ولایت و ولایتمداری تمرکز می کنند تصریح کرد: مسأله ولایت به یقین مهم ترین سرفصل دین مبین اسلام به شمار می رود و مبلغان با تبیین آن برای مردم می کوشند تا این مهم در سطح جهان گسترش دهند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان به مناطق اعزام مبلغ استان اشاره کرد و افزود: آبادان، شادگان، ماهشهر، مسجد سلیمان، اندیکا، شوشتر و در دیگر مناطق استان اعزام مبلغ صورت گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طلاب بیشتر به مسأله تبلیغ توجه کنند، خاطرنشان ساخت: به یقین توجه به مسأله تبلیغ سبب سیر صعودی بیش از پیش سطح علمی و آموزه های دینی می شود./9458/ت302/ب

ارسال نظرات