۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۸۵۴۰
حجت الاسلام ناصحی:

توجه ویژه به بحث فرهنگ لازمه جامعه سالم است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و دور از انحراف و آسیب‌های گوناگون داشته باشیم باید توجهی ویژه به بحث فرهنگ داشته باشیم.
حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران صبح امروز در نخستین گردهمایی مسئولین فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر برنامه ریزی شبانه و کمر همت بستن در روز برای مسئولین حکومت گفت: دست اندرکاران قوه قضاییه باید تلاش کنند با داوری و قضاوتشان در جامعه تاثیرگذار باشند.

سرپرست مجتمع 18 شورای حل اختلاف با تاکید بر این‌که قضاوت و داوری شانی است بسیار والا و مربوط به ذات اقدس الهی اظهار داشت: این مقام را خدا به پیامبر اسلام(ص) و از ناحیه ایشان به ائمه و ناحیه ائمه به فقها واگذار شده است و امروز تسری پیدا کرده و به دست حاضرین رسیده است، باید قدر بدانیم و دقت داشته باشیم که به نحو احسن به وظایفمان عمل کنیم.

وی با بیان این‌که فرهنگ در زندگی انسان نقش تعیین کننده‌ای دارد گفت: فرهنگ ابعاد گوناگون زندگی انسان را شکل می‌دهد و یکی از ممیزات انسان از سایر موجودات زنده است تا آنجا که گفته می‌شود انسان موجودی فرهنگی است.

حجت الاسلام ناصحی با تاکید بر این‌که بحث فرهنگی بحث مقدسی است تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و دور از انحراف و آسیب‌های گوناگون داشته باشیم باید توجهی ویژه به بحث فرهنگ داشته باشیم.

وی با بیان این‌که یکی از رسالتهای اولیه معصومین در زمینه ارشاد، راهنمایی و آموزش مردم بوده است گفت: با توجه به دشمنی‌های اروپا و آمریکا نسبت به جامعه ما، باید با دقت تمام به مسئله فرهنگ توجه داشته باشیم.

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با تاکید بر این‌که بحث فرهنگ خود یک جبهه است گفت: کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید همواره آماده باشند تا از حریم فرهنگ و جامعه دفاع کنند.

حجت الاسلام ناصحی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی گفت: تهاجم فرهنگی خطرناک‌تر از تهاجم نظامی است به دلیل این‌که بی سروصدا و پنهانی بوده و مستقیما قلب انسان را هدف می‌گیرد و انسان را از درون بی‌محتوا می‌کند.

وی افزود: در تهاجم فرهنگی هرگز تعداد قربانیان مشخص نیست و امروز دشمن روی این مسئله با حساسیت کار می‌کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: وقتی دشمن نتوانسته است از زمینه سیاسی، اقتصادی و نظامی وارد شود، وارد جنگ فرهنگی شده است تا مردم را نسبت به نظام و ارزش‌ها بی‌تفاوت کند و بتواند به راحتی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به ماجرای آندلس گفت: دشمن این تجربه را در دست دارد و الان برنامه آندلس را برای ما اجرا می‌کند.

حجت الاسلام ناصحی در پایان خاطرنشان کرد: هرگز نباید از تهاجم فرهنگی غافل بشویم و یکی از وظایفی که همه ما به عهده داریم توجه ویژه به این موضوع است./959/پ202/ص

ارسال نظرات