۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۱۸۱
دبیر جمع آوری شناخت نامه جامع آیت الله طالقانی:

شناخت نامه جامع آیت الله طالقانی نگاهی بدون سانسور از ارتباطات وی دارد

خبرگزاری رسا _ دبیر جمع آوری شناخت نامه جامع آیت الله طالقانی گفت : این شناخت نامه روایتی بدون سانسور از زندگی و ارتباطات آیت الله طالقانی در مبارزات و تفکرات وی است .
محمدرضا کائيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا کائینی در همایش طالقانی و بیداری اسلامی که عصر امروز هجدهم آذرماه در سالن همایش‌های سازمان مطالعات تاریخ معاصر برگزار شد اظهار داشت: در شناخت نامه جامع آیت الله طالقانی سعی شده تمام از نظرات تمام گروه‌ها استفاده شود و همه افرادی که به وی علاقه‌مند بودند نظرات خود را مطرح کنند.

وی افزود: از جمله مواردی که در این شناخت‌نامه ذکر شده است مصاحبه مبوسط سید مجتبی طالقانی فرزند آن مرحوم است و مصاحبه شهید بدیع زادگان که در آن عرصه‌های نامکشوفی از زندگی وی یاد شده است.

دبیر جمع آوری شناخت‌نامه جامع آیت الله طالقانی گفت: در این شناخت‌نامه ارتباط آیت الله طالقانی با هیچ فردی سانسور نشده و تصاویر و اسنادی را برای اولین بار در آن منتشر کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: جزوه‌ای ارزشمند در حدود 50 تا 60 صفحه از آیت الله طالقانی در این شناخت‌نامه جامع آورده شد که در آن از تاریخ تفکرات اسلامی و ایرانی گفته شده است و حاوی نگاه متفاوت آن مرحوم نسبت به وقایعی همچون مشروطه و به روی کار آمدن رضاخان است.

کائینی در خاتمه گفت: امیدواریم این شناخت‌نامه جامع بتواند راهی روشن و پربارتر از زندگی و اندیشه‌های اسلامی آیت الله طالقانی در اختیار مخاطبان قرار دهد و نقش وی را در بیداری مسلمانان مشخص نماید./9591/پ203/ص

ارسال نظرات