۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۴۳۸
از سوی پژوهشکده باقرالعلوم؛

محتوای تبلیغی به صورت موضوعی در پایگاه واعظون ارائه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه پایگاه واعظون پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: این پایگاه به منظور ارتقای محتوای تبلیغی و ارائه موضوعی این محتوا به واعظان و مبلغان راه‌اندازی شده است.
واعظون
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام علی اصغر رادحسینی، مدیر پژوهشی و اجرایی پایگاه آموزشی پژوهشی واعظون گفت: سایت واعظون متشکل از یک گروه تبلیغی پژوهشی است که در راستای ارتقای محتوای کاربردی تبلیغی برای کار تبلیغی واعظان و مبلغان حوزه‌های علمیه، اقدام به تولید محتوای آماده و کامل در سطح گسترده کرده است.
وی با بیان این‌که کار نظری مطلقا در منبر جایگاهی ندارد افزود: پایگاه آموزشی پژوهشی واعظون درصدد آماده کردن محتوایی کامل و کاربردی در تمامی تخصص‌های مورد نیاز در تبلیغ برای مبلغان است، زیرا اولا هر مبلغ امکان دستیابی و تسلط کامل به همه تخصص‌ها را ندارد و ثانیا این کار سبب سهولت در آماده کردن محتوای خوب و کامل تبلیغی برای واعظان می شود.
حجت‌الاسلام راد حسینی ادامه داد: سایت واعظون و محتوای آن از سوی 45 نفر از پژهشگران و متخصصین سطح سه و یا مقطع کارشناسی ارشد اداره می‌شود و به دلیل محتوایی و کاربردی بودن فعالیت این نهاد در هر حوزه و تخصص، از متخصصان مربوط به همان رشته استفاده می‌شود و پس از تکمیل محتوا و آماده سازی آن از سوی اساتید و پژوهشگران سطح چهار ارزیابی و نهایتا در سایت بارگذاری می‌شود.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد بخش‌های مختلف این سایت گفت: سایت واعظون از شش بخش عمده محتوای تبلیغی، آموزشی، سخنرانی، کتابخانه، اطلس تبلیغی و منبرهای شما تشکیل شده است که هر کدام از این بخش‌ها به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شوند.
این مدیر پژوهشی با بیان این‌که در بخش محتوای تبلیغی سرفصل‌های تربیت در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع)، شرح جامع نهج‌البلاغه، پاسخ به شبهات و حکایات و اخلاق قرآنی و روایی تا به امروز قابل استفاده است، اظهار داشت: در بخش تربیت در قرآن کریم موضوعاتی همچون تربیت عقلانی، عاطفی، جنسی، اجتماعی، عمومی، جسمانی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، خانوادگی و سیاسی موجود است و همواره در صدد اضافه کردن به محتوای آنها هستیم.
رادحسینی تصریح کرد: در بخش اخلاقی قرآن و روایات که یکی از وسیع‌ترین و پرمحتوا‌ترین موضوعات سایت واعظون است مبلغ می‌تواند در هر زمینه اخلاقی و موضوع اخلاقی که بخواهد در مورد آن سخنرانی کند و به آیات و روایات دسترسی پیدا کند، این مطالب به صورت کاملا آماده و تحلیلی و همچنین به صورت مطلب خام موجود است به شکلی که اگر بخواهد 500 جلسه هم در مورد اخلاق صحبت کند مطلب وجود دارد.
این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: بخش شرح جامع نهج‌البلاغه نیز از قسمت‌های وسیع و پر محتوای تبلیغی است و در آن تمام حکایات، خطبه‌ها و نامه‌‌های امیرمؤمنان(ع) به همراه تمام شروح و نیز تراجم و تراجم لغت و همچنین به همراه اشعار مربوط به صورت کاملا کاربردی و دسته‌بندی شده، آماده استفاده در سخنرانی و پژوهش بارگذاری شده است.
مدیر گروه پایگاه واعظون با اشاره به این‌که در بخش پاسخ به شبهات تبلیغی به مباحثی پرداخته شده است که مبلغ در هنگام تبلیغ درگیر و مواجه با آنها می‌شود افزود: در این بخش به موضوعاتی چون اخلاق، ادیان، اعتقادات، اقتصاد، حکومت دینی، تاریخ، تربیت و روانشناسی، حدیث‌شناسی، فقه و حقوق، دین‌پژوهی، زنان، فرق نوظهور، فرهنگ و اجتماع، فلسفه احکام، فلسفه و معرفت‌شناسی، قرآن‌شناسی، مذاهب، مهدویت، جوانان و روحانیت به صورت کاملا تحلیلی و دسته بندی شده پرداخته شده است که از بخش‌های مهم این سایت است.
حجت الاسلام رادحسینی عنوان کرد: در بخش سیره و نیز بخش حکایات هم موضوعات کاملا تفکیک شده و به شکل پژوهشی با ذکر منابع و مأخذ در موضوعاتی چون مهرورزی در سیره امیرمؤمنان(ع)، موضع پیشوایان معصوم در برابر تصوف، مدارا و قاطعیت در سیره معصومان(ع)، محبت الهی در سیره عبادی معصومین، کار و تلاش از دیدگاه امام علی(ع) در دسترس مبلغان است.
وی با اشاره به بخش سخنرانی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که برای این سایت انجام شده است و پشتوانه فعالیت سه ساله دارد بیش از 2 هزار سخنرانی از مشاهیر سخنرانی تبلیغی همچون حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی و حجج اسلام انصاریان، میرباقری، فرحزاد، رفیعی، صدیقی، حق شناس و ....است.
مدیر گروه پایگاه واعظون گفت: پس از این‌که متن سخنرانی این اساتید پیاده شده کل متون عنوان‌بندی، فصل‌بندی، و تنظیم شده و تمامی آیات و روایات به همراه ارجاعات آنها و به صورت موضوعی در محورهای رمضان المبارک، دهه محرم، اجتماعی، اخلاق، عقائد، اهل بیت(ع)، نیمه شعبان، دهه صفر، دهه فاطمیه، غدیر و دهه کرامت در اختیار مبلغان قرار گرفته است.
این پژوهشگر حوزه تأکید کرد: در بخش آموزش سعی شده است بهترین روش‌های تبلیغی و جدیدترین شیوه‌های تبلیغی تربیتی به صورت آموزش فردی قرار داده شود، زیرا اعتقاد داریم مبلغان باید صرف سخنرانی را کنار گذاشته و به سمت سخنرانی تربیت‌محور بروند و در این بخش موضوعات آموزش فن خطابه، آموزش کلاسداری، روش بیان احکام، سیره تبلیغی علماء وارسته، سیره تبلیغی معصومین، کاربرد جامعه‌شناسی در تبلیغ، مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ، مهارت‌های‌آموزش‌معارف‌اسلامی، روش تحقیق و منبع شناسی آموزش داده شده است.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد بخش کتابخانه تأکید کرد: در این بخش سعی شده است که تمامی کتب با رویکرد تبلیغی در دسترس مبلغان قرار گیرد و بر اساس موضوع و رشته دسته‌بندی شود و تا امروز موضوعات تاریخ، حدیث، حکایات، اخلاق و خانواده آماده بهره برداری مبلغان است.
رادحسینی افزود: در بخش اطلس تبلیغی که هنوز آماده برای بهره‌برداری مبلغان نشده است، مطالب و جزئیات کل کشور در قالب اطلس تبلیغی آماده‌سازی شده است و تمامی اطلاعاتی که در زمینه تبلیغی مورد نیاز است در آن وارد خواهد شد مانند اطلاعات جغرافیا، فرهنگ، ادیان و فرق، و نیازمندی‌های آن منطقه از کشور کاملا موضوع بندی و به طور دقیق برای مبلغ آماده شده است.
مدیر پژوهشی و اجرایی پایگاه آموزشی پژوهشی واعظون در پایان با بیان این‌که برای بخش منبرهای شما هنوز کاری صورت نگرفته است ابراز کرد: با توجه به فعالیت روزانه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در آینده نزدیک در تمامی بخشها مطالب بیشتری در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت. 
گفتنی است، پایگاه آموزشی پژوهشی واعظون به آدرس WWW.VAEZOON.IR  در دسترس علاقه‌مندان و مبلغان است./907/د101/پ
ارسال نظرات