۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۶۲۱
آیت الله کعبی:

فتنه گران و منحرفان از سوی شورای نگهبان تایید نخواهند شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قدرت اجرای سیاست‌های رهبری به جای ایجاد سیاست‌های هم‌عرض را یکی از ضروریات در انتخاب رییس جهور آینده دانست و گفت: افرادی که جزو سران فتنه بوده و یا از سردمداران جریان‌ انحراف محسوب می‌شوند از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید نخواهند شد.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در حاشیه نشست بررسی سبک زندگی در مدرسه علمیه شهید صدوقی در پاسخ به سؤال طلاب پیرامون تحرکات اخیر رییس جمهور در زمینه عزل و نصب‌ها،گفت: این حرکات مایه تأسف بوده و باید گفت با این عزل و نصب‌ها اتفاق خارق العاده‌ای نمی‌افتد، باید کشور مدیریت شده و با ثبات، آرامش و ایجاد روحیه امید در مردم از فضای التهاب اجتناب کرد و نباید به خاطر مشغولیت به بحث‌های فرعی در دام دشمنان افتاد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بحث طرح وحدت ملی از سوی برخی اشخاص و حمایت برخی از جریان‌های سیاسی از آن، اظهار داشت: وحدت امر مطلوبی بوده و هیچ شخصی دشمن وحدت نیست زیرا وحدت و انسجام کشور را پیش می‌برد اما در کنار وحدت مرزبندی شفاف با دشمنان، بدخواهان، فتنه‌گران و منحرفان نیز امری لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نظر جامعه درباره انتخابات سال آینده با اشاره به این که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حزب نبوده و کارکرد حزبی ندارد، ابراز داشت: این نهاد از موضع انجام وظیفه و راهنمایی متدینین و بر اساس مصالح نظام و کشور و همچنین با دغدغه دینی و اسلامی در مواقع لزوم نظرات خود را بیان می‌کند.

آیت الله کعبی درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و نظر شورای نگهبان درباره آنان، تصریح کرد: کسانی که انحراف فکری و دینی داشته و یا سابقه آنها به گونه‌ای باشد که شرایط را نداشته باشند از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهند شد، همچنین افرادی که جزء سران فتنه هستند و یا از سردمداران جریان‌ انحرافی محسوب می‌شوند هیچگاه مورد تأیید این شورا نخواهند بود.

وی در ادامه به تبیین ملاک های رییس جمهور آینده پرداخت و گفت: پیشرفت اسلامی از جمله اموری است که باید به آن توجه کرد، یعنی نباید در انتخابات آینده به عقب برگشت پس باید گزینه‌ای انتخاب شود که کشور را پیش ببرد.

آیت الله کعبی حضور مردم در صحنه را به عنوان یکی دیگر از مسائل مطرح در انتخابات دانست و تأکید کرد: باید به گونه‌ای برخورد شود تا مردم را به همراه نظام داشت و آنها را به میدان آورد، همچنین باید مد نظر داشت که دشمن به دنبال بی‌ثباتی در داخل است پس باید با ایجاد آرامش در کشور توطئه آنها را خنثی کرد.

وی عزت و مقاومت را کلیدواژه دیگر انتخابات سال آینده دانست و اظهار داشت: باید در برابر استکبار ایستادگی کرد و نباید تصور شود با کوتاه آمدن در مقابل آنها اوضاع کشور به سامان خواهد رسید بلکه دشمن به دنبال تسلیم جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین در ادامه ولایت را یکی دیگر از مسائل مورد توجه در کاندیداهای انتخابات سال آینده دانست و گفت: باید شخصی مطرح شود که تدابیر مقام معظم رهبری را به مرحله اجرا برساند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر پایه این کلید واژه‌ها رییس جمهور باید دارای شرایطی باشد که از آن جمله می‌توان به سطح بالای معرفت دینی و اسلام شناسی اشاره کرد، همچنین رییس جمهور نباید دارای انحراف فکری نسبت به اسلام باشد.

وی سطح بالای تحلیل سیاسی درباره شرایط کشور و اوضاع منطقه و جهان را یکی دیگر از ویژگی‌های لازم رییس جمهور آینده دانست و ابراز داشت: افزون بر این موارد رییس جمهور آینده باید دارای توانمندی بالای اجرایی و قدرت به کارگیری ظرفیت‌های کشور در جهت حل مشکلات و برون رفت از معضلات باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قدرت انسجام بخشی و همگرایی در میان سطوح مختلف جامعه و نداشتن تعلق به گروه‌های خاص را از دیگر شرایط رییس آینده قوه مجریه خواند و اضافه کرد: داشتن روحیه انقلابی و جهادی، پرهیز از محافظه‌کاری، قدرت اجرای سیاست‌های رهبری به جای ایجاد سیاست‌های هم‌عرض، برخورداری از روحیه نشاط و شادابی و برنامه محوری از دیگر لوازم انتخاب کاندیدا به عنوان رییس دستگاه اجرایی خواهد بود.

آیت الله کعبی در پایان با تحسین مقاومت 8 روزه مردم غزه در مقابل رژیم اشغالگر قدس و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت، بیان داشت: خوشبختانه ما در وضعیت بسیار خوبی به سر می بریم و از لحاظ اقتدار انقلاب اسلامی و بازدارندگی، هماوردی عظیم برای دشمنان به حساب می‌آییم زیرا در جریان غزه ثابت شد اسرائیل دارای گنبد آهنین نیست و این نخستین بار است که رژیم صهیونیستی درخواست آتش بس می‌دهد./908/پ202/ج

ارسال نظرات