۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۵۴۳
مسؤول دبیرخانه کانون‎های مساجد خراسان رضوی؛

فرهنگ دینی عامل سعادت بشری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیان داشت: فرهنگ عامل سعادت یک جامعه و بحران فرهنگی عامل شقاوت آن است و دراین راستا اگر فرهنگ دینی را تقویت کنیم این فرهنگ دینی عامل سعادت بشری است.
کانون هاي مساجد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی شب گذشته، در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی توانمند سازی ائمه جماعات و مدیران کانون های جدید التاسیس مساجد استان که یا حضور 150 نفر از آنان در مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد، اظهار داشت: یادگرفته ایم که مهمترین بحران هایی که ممکن است بشریت را تهدید کند بحران اجتماعی، بحران اقتصادی و یا بحران فرهنگی و اخلاقی است و این درحالی است که همه بحران هایی که بشر را تهدید می کنند خطرناک نیستند و بشر می تواند با بعضی از آنها مقابله کند و آنها را نیز دفع کند.

وی با طرح این سوال که چه بحرانی برای بشریت بسیار خطرناک است و آفات و آسیب های بسیاری نیز دارد، تصریح کرد: در شرایط امروز با کمی تامل در می بابیم که همه بحران های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در حال حاضر در دنیای کنونی وجود دارد و میزان خطرات آن متفاوت است.

خطرناک ترین بحران امروز، بحران فرهنگی و اخلاقی

وی افزود: به نظر می رسد که بحران مالی و اقتصادی همه کشورهای را دچار تزلزل می سازد اما خطرناک نیست در واقع این بحران ها اتفاقاتی است که هر روز در دنیا تکرار می شود و به صورت گذری است اما بحرانی که می تواند ریشه جامعه را مورد هدف قرار دهد و تفکر را از بین ببرد بحران فرهنگی و اخلاقی است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: ضربه دشمن به مبناهای اعتقادی یک کشور بزرگترین آسیبی است که از طریق بحران فرهنگی اخلاقی حاصل می شود و این بحران برای یک جامعه نگران کننده است چرا که بحران های اقتصادی و اجتماعی در بستر زمان عبور می کنند و چندان خطرناک نیستند.

وی در ادامه خطاب به مدیران کانون های مساجد به بیان رسالت های آنان در مقابل این بحران فرهنگی و اخلاقی پرداخت و اظهار داشت: تهاجم مخفی فرهنگی دشمن در قالب شبهات و تغییر پوشش و برنامه ریزی برای همه سنین از کودکان تا نوجوانان و زنان خانه دار از تهاجماتی است که آسیب های آن به زودی نمایان نمی شود و ممکن است زمان متوجه این خطر بشویم که خیلی دیر شده است.

عبداللهی با هشدار نسبت به فعالیت های سازمان یافته و برنامه ریزی شده دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی تصریح کرد: شما مدیران کانون های مساجد به عنوان کسانی که می خواهید در مسجد فعالیت کنید باید بدانید که تا به امروز به اعتراف خودشان آنان تنوانسته اند در مساجد نفوذ کنند و این کار برای آنان سخت است چرا که مطمئن ترین پایگاهی که مردم می توانند به لحاظ فرهنگی در آنجا واکسینه شوند و نیازهای شان را برطرف سازند مسجد است.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع روحانیان خراسان شمالی درخصوص کانون های مساجد اظهار داشت: رسالت کانون های مساجد فراهم سازی زمینه و بستر قیام امام عصر(عج) است چرا که موثرترین، قوی ترین و وحدت بخش ترین پایگاه برای آماده سازی بستر ظهور پایگاه مسجد است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این که مسجد محور همگرایی و همدلی است، تصریح کرد: تنها مکانی که مردم  به آن اطمینان دارند و آن مکان محبت بخش و آرامش بخش است نیز مسجد است

وی در ادامه خطاب به مدیران کانون های مساجد به بیان عوامل موفقیت کار فرهنگی در مسجد پرداخت و اظهار داشت: ترسیم قله برنامه ای برای آینده کانون، کادرسازی،تربیت نیروهای متعهد و مستعد و مسؤولیت پذیر، تهیه محتوای خوب، تعامل با عوامل مسجد و پرهیز از ریاست طلبی و دغدغه داشتن از مهمترین مولفه های موفقیت شما در مسجد است.

وی درادامه با بیان این مطلب که مهترین ویژگی پیامبر دلسوزی بود، تصریح کرد:  فرهنگ عامل سعادت یک جامعه و بحران فرهنگی عامل شقاوت آن است و دراین راستا اگر فرهنگ دینی را تقویت کنیم این فرهنگ دینی عامل سعادت بشری است./934/پ202/ب

ارسال نظرات