۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۵۰۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

همواره در فتنه‌ها و اختلافات سیاسی حول محور امام و رهبری بوده‌ایم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، نهضت سواد آموزی را سازمانی سالم و بی آفت دانست و گفت: درفتنه ها و اختلافات سیاسی تنها به گرد امام(ره) و رهبری بوده ایم.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس پیشین سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی این نهاد را سالم، خدوم، بی آفت و کم مسأله توصیف کرد و اظهار داشت: در طول سال های پس از تأسیس این سازمان در فتنه ها و اختلافات سیاسی به غیر از امام(ره) و مقام معظم رهبری دور هیچ کس دیگری نرفتیم.


وی در تبیین علت پذیرش ریاست ستاد اقامه نماز و نهضت سواد آموزی، گفت: اینها از جمله پست هایی است که هیچ کس برای رسیدن به آن دعوا نمی کند و احساس مسؤولیت کسی را بر نمی انگیزد؛ اما برای 290 کرسی در مجلس شورای اسلامی هزاران نفر احساس وظیفه شرعی می کنند.


رییس ستاد اقامه نماز افزود: طی نامه ای 22 واجب فراگیر فراموش شده را برای مقام معظم رهبری نوشتم؛ ایشان در پاسخ فرمودند بنده کسی را ندارم که در این زمینه ها کار کند خود شما یکی یکی اقدام کنید، حال آنکه پرداختن به این موضوعات واجب بوده و جایگاه آن با اعمال مستحبی بسیار متفاوت است.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی قرآن و نهج البلاغه را مهجور خواند و گفت: متأسفانه کسی حاضر نیست برای نماز، تفسیر، نهج البلاغه و زکات فریاد بکشد؛ هزاران ها نفر با احساس وظیفه شرعی برای حج ثبت نام می کنند اما زکات که در روایات عِدل حج بوده متروک مانده است.


وی با اشاره به برخی فعالیت های نهضت سواد آموزی از آغاز تأسیس تا کنون گفت: زمان تشکیل این نهاد تقریبا نیمی از مردم بی سواد بودند اما به همت آموزش یاران نهضت، امروز این رقم به 12 درصد رسیده است و با تلاش گسترده این افراد توانستیم 5 مدال بین المللی دریافت کنیم.


رییس ستاد اقامه نماز آموزش، یاران نهضت سواد آموزی را افرادی زجر کشیده و پرتلاش دانست و تصریح کرد: همه موفقیت های این سازمان مدیون فعالیت های این افراد است که با هجرت و دوری از خانواده و با حضور در روستاها و حتی در جبهه های جنگ با بهترین حجاب به بی سواد ها آموزش می دادند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور آموزشی و پرورشی و نهضت سوادآموزی گفت: در کنار آموزش های سواد آموزی، آموزش قرآن و کتاب های متعدد دیگری که حدود 200 عنوان کتاب است به سواد آموزان تدریس می شود، ازجمله آنها کتاب هایی پیرامون زندگی اهل بیت(ع)، کتاب های تربیتی، سیاسی و بهداشتی است.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در توضیح برخی مشکلات نهضت سواد آموزی، اظهار کرد: در گذشته استقبال بی سواد ها از این طرح بسیار خوب بود اما کم کم و به مرور زمان با کم اقبالی مواجه شدیم و امروزه جذب افراد بی سواد بسیار سخت شده است./928/
پ202/پ

ارسال نظرات