۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۷۵۹
حجت‌الاسلام فرازی:

سه رکن امید، ایمان و عمل زمینه‌ساز ظهور امام‌عصر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرازی تصریح کرد: هدف نهضت مهدوی تکمیل اهداف تمام انبیا و اولیا و انسان‌های صالح است و یاران حضرت مهدی(عج) هم که عنوان منتظران ایشان را به یدک می‌کشند، با سه رکن امید، ایمان و عمل زمینه‌ساز ظهور امام‌عصر(عج) می‌شوند.
حجت الاسلام فرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام عباس فرازی شامگاه امروز دوم دی‌ماه در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در مسجد ولی ‌الله الاعظم(عج) اظهار داشت: بیش از هزار و چهارصد سال قبل با نزول قرآن در شبه‌ جزیره حجاز، شخصیت جلیل‌القدر پیامبراکرم(ص) مکتبی را بنیان نهادند که ما امروز آن را با نام «اسلام» می‌شناسیم.

وی تصریح کرد: مکتب نبوی با نهضت حسینی کامل شد و این دو مکتب زمینه‌ساز نهضت جهانی امام‌عصر(عج) هستند که بین این‌ها شباهت‌های بسیاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام فرازی با بیان این‌که مکتب نبوی با شعار توحید آغاز شد و تلاش کرد زندگی روزمره مردم را به بندگی تبدیل کند عنوان داشت: عنصر تشکیل دهنده مکتب نبوی تعلیم و تربیت بود اما این مکتب با وجود آن‌که جهانی است و ندای توحید به سراسر جهان رسیده، هنوز فراگیر نشده است.

وی با اشاره به این که مکتب نبوی از آغاز با دشمنان درونی و بیرونی مواجه شد که تلاش می‌کردند آن را نابود کنند بیان داشت: وقتی بدخواهان از نابودی اسلام ناامید شدند تصمیم به انحراف آن گرفتند که باید گفت در این جهت تا حدودی موفق شدند.

حجت‌الاسلام فرازی با بیان این‌که دشمنان با انحراف جلوی رشد اسلام ناب را گرفتند عنوان داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی با این وضعیت مواجه شدند، با شعار «هیهات من‌الذله» اسلام را تثبیت کردند.

وی «ایجاد اصلاحات در دین» «امر به معروف و نهی ازمنکر» و «احیای سنت نبوی» را از جمله اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: در بیان مقام معظم رهبری «منطق و استدلال» «حماسه و ایثار» و «احساس و عاطفه» سه عنصر مهم نهضت عاشورا است.

حجت‌ الاسلام فرازی با تأکید بر این‌که نهضت عاشورا مکتب نبوی را بیمه کرد ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) زمینه را برای تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ایجاد کرد اما به دلیل عدم وجود ظرفیت‌های بشری آن دولت کریمه هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: هر از چند گاهی علما تصمیم به قیام علیه دستگاه‌های ستمگر را گرفتند اما زمینه فراهم نشد و آنها زندان‌ها را تحمل کردند تا این‌که امام خمینی(ره) با الگوگیری از حکومت نبوی زمینه را برای ظهور امام‌عصر(عج) فراهم کردند.

حجت‌ الاسلام فرازی شعار حضرت مهدی(عج) را «بقیه‌الله خیرلکم و انابقیه‌الله» و شعار یاران ایشان را هم «یالثارات الحسین(ع)» عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند با اقتدا به جوانان عاشورایی می‌توان امام زمانی شد.

وی تصریح کرد: هدف نهضت مهدوی تکمیل اهداف تمام انبیا و اولیا و انسان‌های صالح است و یاران حضرت مهدی(عج) هم که عنوان منتظران ایشان را به یدک می‌کشند، با سه رکن امید، ایمان و عمل زمینه‌ساز ظهور امام‌عصر(عج) می‌شوند.

حجت‌الاسلام فرازی جلوه ویژه عشق امام حسین(ع) را در وجود شهدا متجلی دانست و اظهار داشت: عشق امام حسین(ع) گاهی از روی شور حسینی و گاهی از روی شعور حسینی که در حوزه‌های علمیه به دست‌می‌آید ایجاد می‌شود.

وی بصیرت را یکی از ویژگی‌های برجسته شهیدان عنوان کرد و بیان داشت: برخی افراد باسواد هستند اما فهمیده نیستند و برخی با وجود این‌که نماز شب می‌خواندند در مقابل ائمه صف کشیدند.

حجت‌الاسلام فرازی اظهار داشت: عملکرد اجتماعی ما نباید بر اساس اسقاط تکلیف باشد بلکه باید بر اساس احساس تکلیف باشد./956/پ202/ص

ارسال نظرات