۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۵۱۸۱۵
آیت الله شبستری:

پیامدهای استفاده از ماهواره برای جامعه و خانواده ناگوار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز نسبت به تبعات و پیامدهای ناگوار استفاده از ماهواره برای جامعه و خانواده ها هشدار داد و خواستار هوشیاری درباره این مساله شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز  گذشته در همایش تجلیل از پیرغلامان، خادمان و فعالان هیأت های حسینی شهرستان خسروشاه، اظهار داشت: نصرت زبانی، نصرت مالی، نصرت جانی 3 عامل اصلی و عملی برای حفظ و حراست از دین خداست.

 

وی با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مباحث جامعه اسلامی است که اگر مورد غفلت واقع شود، جامعه به سوی تباهی حرکت خواهد کرد، چنان که خداوند فضیلت این فریضه را بالاتر از جهاد فی سبیل الله دانسته است.

 

آیت الله شبستری تذکر لسانی در راستای عمل به امر به معروف و نهی از منکر را انفاق در راه خدا دانست و گفت: در قرآن آیه ای وجود دارد که ثواب امر به معروف و نهی از منکر را دریا و دیگر عبادت‌ها را همچون قطره بیان کرده است، اما متأسفانه برخی القائات غلط دشمنان موجب بی‌تفاوتی جامعه نسبت به منکرات می شود.

 

وی تصریح کرد: در جامعه یک ضرب المثل انحرافی و استعماری با مضمون «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» رواج یافته که اشتباه و گمراه کننده است، چنین تفکری با مضامین عالی اسلام منافات دارد، این ضرب المثل مخالف فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: هر عمل و کاری که از نظر شرع و عقل زشت باشد مصداق منکر است و هر عملی که شرع و عقل آن را تصدیق نماید از معروفات است، امروز رسالت پیرغلامان و مداحان درگاه اباعبدالله الحسین(ع) در ترویج معروفات و مقابله با خرافه‌گری و منکرات در مجالس مذهبی بیش از گذشته اهمیت دارد.

 

وی با بیان این‌که صرف عزاداری و شرکت در مراسمات مذهبی کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید مردم برای حفظ و حراست دین خدا اقدام عملی انجام دهند تا رحمت خدا شامل آنان شود، عزاداری هنگامی خوب و با فضیلت است که موجب آزار و اذیت دیگران نشود وگرنه مصداق منکر است و بایستی هر عملی از جمله اقامه نماز و عزاداری به موقع و بجا برگزار شود که این امر در نزد خدا و خلق او پسندیده و نیکو است.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه دینی شهر خسروشاه گفت: آمار بسیار پائین منکرات و جرم و جنایت در این شهر از برکات وجود علمای بزرگ دینی از جمله آیت اله سیدهادی خسروشاهی و علامه آیت اله شیخ سلار است که موجب شده این شهر در مقایسه با شهرهای بزرگ در زمره مذهبی‌ترین شهرها جای گیرد.

 

وی با بیان این که ماهواره ها منکرات را ترویج می کنند، افزود: با توجه به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهرهای بزرگ کشور که اعمال منکر و بی حجابی در آنها بیشتر است، علت آن را باید در استفاده از ماهواره جستجو کرد که پیامدهای بسیار ناگواری را برای جامعه و خانواده ها به همراه داشته است.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از 40 پیرغلام، شاعر، مداح، خادم و فعال هیأت های حسینی شهرستان خسروشاه تجلیل به ‌عمل آمد./935/پ202/ج

ارسال نظرات