۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۵۱۹۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عاشورا و قیام کربلا اسلام را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که عاشورا در سخت‎ترین شرایط حصر، جنایت و بی‎دینی، ارزش‎های اسلامی در کربلا در چهره سیدالشهدا (ع) جلوه کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) ترازی برای مسلمانی در همه اعصار است.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان روز گذشته در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی که در نمازخانه دادگستری کل برگزار شد، عاشورا را تجلی بندگی خواند و اظهار داشت: هر که در این درس موفق ‎تر باشد حسینی‎تر و در نتیجه خدایی ‎تر است.

 

وی با بیان این که اساس و زیربنای همه ادیان الهی، توحید است افزود: توحید این نیست که بگوییم خدا یکی است و شریک ندارد بلکه باید این مفهوم در همه زوایای وجودی فرد تجلی یابد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که امام حسین(ع) روز عاشورا در سخت‎ترین شرایط، توحید را متجلی کرد گفت: آن امام بزرگوار با بریدن از همه متعلقات دنیا، به معنای واقعی توحید را درک کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی افراد که حسینی شدن را جدای از خدایی شدن می‎دانند گفت: مگر می‎شود خدایی شد و حسینی نبود.

 

آیت الله نورمفیدی عاشورا را دانشگاه ملی و عظیم خواند و افزود: با نگاه عمیق به زندگی ائمه به ویژه امام حسین (ع) در می‎یابیم که همه ائمه اطهار(ع) در زندگی خود با ظلم و جور جنگیدند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که عاشورا در سخت‎ترین شرایط حصر، جنایت و بی‎دینی، ارزش‎های اسلامی در کربلا در چهره سیدالشهدا (ع) جلوه کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) ترازی برای مسلمانی در همه اعصار است، چون آن امام همام مسلمان‎تر و مؤمن‎تر از همه ما است و اگر بخواهیم معیاری برای سنجش خود در همه بحران‎ها داشته باشیم باید به آن حضرت تأسی کنیم.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی بود که اسلام را احیا و زنده کرد و ما باید از عزاداری ها و مراسمی که به این مناسبت ها برگزار می کنیم، مراقبت و مواظبت کنیم، افزود: باید چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین (ع) را برای این زندگی زیر سوال نبریم و نگذاریم که تاریخ عاشورا تحریف شود.

 

به گفته وی، تاریخ عاشورا از این بابت مورد توجه قرار گیرد، زیرا با توجه به این که همه امامان، خود شهید بودند، برای امام حسین (ع) عزاداری کردند و به همه نیز توصیه کردند که به خوبی برای اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شخصیت های دیگری نظیر شهید مطهری بودند که عاشق واقعی امام حسین (ع) بودند و برای مقابله با تحریف در این خصوص، کارهای ارزشمندی چون نوشتن کتاب حماسه حسینی را تألیف کرد، گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام اصولی بود و اگر روضه می خوانیم، مداحی می کنیم و منبر می رویم، حرفی نزنیم که با آن اساس آن تناقض داشته باشد./950/پ203/ب

ارسال نظرات