۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۱۹۶۱

اجلاسیه سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ اجلاسیه سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان با جمع‌بندی موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌ها به پایان رسید.
اجلاس سراسري مديران مدارس حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجلاسیه سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان شب گذشته با با برگزاری جلسه ارائه گزارش کمیسیون‌های اداری، پذیرش و تحقیقات، آموزش و فرهنگی به کار خود پایان داد.

 

حجت‌الاسلام کندری، دبیر کمیسیون پذیرش و تحقیقات در این جلسه به اهمیت پذیرش صحیح در مدارس اشاره کرد و گفت: اساس هسته مرکزی حوزه علمیه بر پذیرش صحیح استوار است و اگر این مهم به درستی صورت پذیرد، به آرمانی که مد نظر حوزه است، خواهیم رسید.

 

وی با تأکید بر توجه مدیران مدارس به مسائل فکری طلاب در زمینه‌های مختلف، ادامه داد: ارتباط مؤثر با خانواده طلاب، تحقیقات جامع محلی پیش از پذیرش قطعی طلاب در مدارس و همچنین لزوم حفظ شأن طلبگی در زندگی طلاب از نکات مورد بحث در کمیسیون پذیرش و تحقیقات بود.

 

حجت‌الاسلام مشرفی، دبیر کمیسیون آموزش نیز به لزوم تنظیم و اجرای نظام آموزشی چند بعدی و تدریجی برای دست‌یابی به پایه‌های تحصیلی مناسب اشاره و تصریح کرد: تکمیل چرخه ارزشیابی تا تحقق کامل اهداف آموزشی، حرکت از شیوه آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش مهارت‌محور و تقویت کلاس‌های کارگاهی و مسئله‌محور از تصمیمات این کمیسون است.

 

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای اهداف آموزشی به همت مدیران و مسؤولان امر و همچنین هدف مورد نیاز حوزه وابسته است، افزود: برای تحقق این امر نیازمند برگزاری اجلاسیه یا همایش‌های فصلی و سالانه آموزشی هستیم.

 

همچنین حجت‌الاسلام اسکندری، دبیر کمیسیون فرهنگی با انتقاد از اولویت آموزش بر پرورش در حوزه‌ها اظهار داشت: با توجه به این‌که تأکید قرآن بر تقدم پرورش بر آموزش است، چرا باید سیستم آموزشی حوزه بر پایه آموزش و پرورش حرکت کند؟

 

وی ادامه داد: متعادل کردن دروس آموزشی جهت ارتقای فرهنگی، تربیتی و اخلاقی در مدارس و همچنین ارتقای سطح علمی، تربیتی و اخلاقی مدیران و مسؤولان مدارس در برخورد با طلاب از مهم‌ترین تصمیمات این کمیسیون است.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی به لزوم توجه به شیوه‌های جدید اخلاقی و استفاده از روش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل شورای فرهنگی‌تربیتی با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگی و استمرار جلسات این شورا، برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های اخلاقی و تشکیل پرونده اخلاقی برای طلاب از دیگر تصمیمات کمیسیون فرهنگی بود.

 

وی با اشاره به کمبود استاد اخلاق در شهرستان‌ها تصریح کرد: با توجه به وجود اساتید اخلاق برجسته در مشهد و کمبود این اساتید در شهرستان‌ها، شناسایی و اعزام اساتید اخلاق به شهرستان‌ها برای مشاوره و امور فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

گفتنی است، این اجلاسیه پس از برگزاری سه جلسه برای هر کمیسیون، با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مدیران مدارس از معاونان و مسؤولان اداره‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به کار خود پایان داد./932/پ203/ب

ارسال نظرات