۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۶۸
استاد و پژوهشگر حوزوی:

عمل به دستورات اسلام بهترین راه مبارزه با اهانت به پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)انجام دستورات الهی و اسلامی را بهترین راه مقابله با توهین‌های دشمنان نسبت به شخصیت پیامبر(ص) خواند و گفت: اگر مسلمانان نسبت به دستورات اسلام پایبند باشند چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید و زمینه را برای سوء استفاده کشورهای غربی به وجود نمی‌آید.
رحلت پيامبر اکرم(ص)

حجت‌الاسلام سید محمدرضا موسوی‌نسب، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری رسول اکرم(ص) به بررسی سیره ایشان پرداخت و گفت: قرآن کریم پیامبر(ص) را به عنوان رحمتالعالمین معرفی میکند.

وی اضافه کرد: رحمتالعالمین بودن به این معنا است که ایشان اختصاص به گروه خاصی یا مسلمانان و مؤمنان ندارند بلکه برای تمام اقشار مردم چه مسلمانان و چه کفار رحمت هستند.

این استاد تصریح کرد: رسولالله(ص) از ابتدای زندگی خود رحمت بوده و این رحمت بودنشان تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت، یکی از رحمتهای پیامبر(ص) این بوده که ایشان در زمانی که اعراب و دیگر مردم جهان در جهل بوده و بتپرستی میکردند مبعوث شده و ندای توحید سر دادند و انسان‌ها را از اعتقادات باطل به سوی اعتقادات درست هدایت کردند.

دستورات اسلام منطقی‌ترین دستورات است

عضو‌ هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که دستورات و احکامی را که خاتم انبیا(ص) به جامعه اسلامی ابلاغ کرد بهترین و منطقی‌ترین دستورات است،‌ اظهار داشت: احکام اسلامی راحت‌ترین و منطقی‌ترین احکامی است که می‌توان برای یک فرد ترسیم کرد، برای نمونه خداوند از افراد براساس تواناییشان انتظار انجام احکام را دارند مانند حج که منوط به استطاعت فرد است و روزه گرفتن که بستگی به توانایی فرد برای انجام این دستور الهی دارد.

پیامبر نسبت به هدایت مردم حریص بودند

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در هنگام برخورد با مردم با کمال مهربانی و ادب رفتار می‌کرد و نسبت به هدایت تمام افراد به راه راست حریص بودند،در تاریخ نقل شده گروهی از اسیران را دست بسته به سوی مدینه می‌آوردند و رسول‌الله(ص) در حالی که لبخند می‌زدند کنار درب ورودی مدینه ایستاده بودند یکی از اسیران وقتی ایشان را با حالت لبخند دید گفت «یا رسول‌الله ما رحمت‌العالمین بودن و مهربانی شما را شنیده بودیم در حالی که شما به اسیر بودن ما خوشحال هستید» پیامبر(ص) در جواب می‌فرمایند «خوشحالی من به این دلیل است که گروهی را با غل و زنجیر به سوی بهشت می‌برم».

حجت‌الاسلام موسوی نسب با بیان این‌که پیامبر(ص) ارتباط انسان‌ها با خداوند متعال را به صورت رحمت الهی ترسیم کرد، ابراز داشت: رسول‌الله(ص) باب توبه و استغفار از گناه را برای مردم معرفی کرد و امید مردم به رحمت خداوند را زیاد کردند.

جهل و تعصبات دلایل توهین به ساحت رسول‌الله

وی در ادامه با اشاره به توهین دشمنان اسلام نسبت به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) گفت: یکی از دلایل تحرکات دشمنان در مقابل حق خاموش کردن نور آن است و وقتی افراد در ظلمات و تاریکی باشند در صدد خاموش کردن نور حق بر می‌آیند، همچنین افراد خطاکار طاقت دیدن نور و عزمت افراد بزرگوار را نخواهند داشت.

عضو‌ هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جهل افراد و تعصبات قومی و قبیله‌ای را از دیگر دلایل توهین به ساحت رسول‌الله(ص) دانست و ابراز داشت: وقتی افراد موقعیت اجتماعی خود را در خطر می‌بینند برای این‌که آسیب نبینند متوسل به توهین و تمسخر دیگران می‌شوند و توهین‌های دشمنان از صدر اسلام تاکنون نیز برای حفظ منافع و جایگاه خودشان بوده است.

جلوگیری از پیشرفت اسلام دلیل توهین به ساحت نبی‌اکرم

وی افزود: توهین‌های که امروزه به ساحت نورانی و مقدس پیامبر(ص) می‌شود برای جلوگیری از پیشرفت اسلام در کشورهای آمریکایی و اروپایی است، همچنین دشمنان با این توهین‌ها در صدد آن هستند که جامعه اسلامی را به واکنش‌های غیر صحیح وادار کنند.

حجت‌الاسلام موسوی نسب انجام دستورات الهی و اسلامی را بهترین راه مقابله با توهین‌های دشمنان نسبت به شخصیت پیامبر(ص) خواند و بیان داشت: اگر مسلمانان نسبت به دستورات اسلام پایبند باشند چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید و زمینه را برای سوء استفاده کشورهای غربی به وجود نمی‌آید.

وی در پایان نیز خواستار توسعه فعالیت‌های تبلیغی جهت آشنا شدن بیشتر مردم با احکام الهی و سیره نبی‌اکرم(ص) شد./993/ت302/ن

ارسال نظرات