۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۵۲۹۰۱
نماینده خبرگان رهبری:

آزادی 48 زائر ایرانی موفقیتی ارزشمند برای دستگاه دیپلماسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که غرب با حمایت از شورش‌های داخلی در سوریه به دنبال تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: آزادی 48 زائر ایرانی از سوی شورشیان موفقیتی ارزشمند برای دستگاه دیپلماسی کشور محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه، با اشاره به آزادی 48 زائر ایرانی از سوی شورشیان مخالفان دولت سوریه به گروگان گرفته شده بودند، اظهار داشت: ماهیت اصلی تروریست‌های فعال در داخل سوریه بر همگان مشخص شده است.

 

وی با بیان این‌که غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه با حمایت از شورش‌های داخلی در سوریه به دنبال شکست مقاومت اسلامی و در نهایت تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی هستند، خاطرنشان کرد: آزادی 48 زائر ایرانی از سوی شورشیان موفقیتی ارزشمند  برای دستگاه دیپلماسی کشور محسوب می شود که البته دولت سوریه نیز نقشی مهم در این زمینه داشته است.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، خواستار جلب اعتماد واقفان و شناساندن ابعاد، ضرورت و اهمیت عمل به سنت حسنه وقف در جامعه شد و اظهار داشت: نیت بسیاری از واقفان از قدیم‌الایام در راستای اطعام نیازمندان، برپایی مجالس سوگواری و عزاداری اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بایستی با جهت‌دهی به نیات واقفان در رفع نیازهای اساسی و مهم جامعه گام برداشت، امروز در بخش‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، علمی و فناوری نیازمند حضور واقفان خیراندیش هستیم که ترویج این فرهنگ در جامعه می تواند بسیاری از نیازهای جامعه اسلامی که از عهده و توان دولت خارج است، را برطرف کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی مناسب و تبیین نیازهای روز جامعه اسلامی، نیت های واقفان را به جنبه های دیگر سوق داد، در شرایطی که کشور با هجمه بزرگ فرهنگی دشمنان نظام مواجه است، نیازمند تأمین هزینه‌های مراکز فرهنگی برای مقابله با ناتوی عقیدتی استکبار هستیم، که درآمدهای حاصل از وقف می تواند بخشی از هزینه‌ها را جبران کند.

 

نماینده خبرگان رهبری از متولیان و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه خواست بخشی از درآمدهای حاصل از وقف را برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در مساجد در اختیار جوانان قرار دهند و افزود: وقف یک هنر و واقف هنرمند است، هنری که به میراث ماندگار و صدقه جاریه موجب سعادت واقف در دنیا و آخرت می شود./935/پ201/س

ارسال نظرات