۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۵۳۰۱۴
امام جمعه نکا:

ارتقا بصیرت عمومی مهم‎ترین دستاورد توجه به معانی قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا ارتقای بصیرت عمومی را از جمله دستاوردهای توجه به معانی قرآن دانست و گفت: قرائت همراه با تدبر در معانی قرآن کریم عالی ترین شکل ارتباط با خداوند متعال است که در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران اظهار داشت: ما باید در همه حال عامل به قرآن باشیم، یعنی هم بدانیم و بخوانیم، هم بفهمیم و تدبر کنیم و هم متخلق به اخلاق قرآنی باشیم.

 

امام جمعه نکا قرآن را کتاب آسمانی و حاوی برنامه ای کامل برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی جامعیت فراگیری برای همه موجودهای این عالم دارند.

 

حجت الاسلام لایینی با تأکید براین که باید میزان درک و فهم ما نسبت به مفاهیم قرآنی افزایش یابد، ادامه داد: میزان درک و برداشت امروز ما از قرآن ناچیز است که باید تقویت شود.

 

وی ادامه داد: نسل جوان بیش از همگان به قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی نیاز دارند تا از آموزه‌های آن آگاهی پیدا کنند و در همین راستا یکی از ابزارهای مناسب برای تعمیق آموزه‌های قرآن در نسل جوان، برگزاری مسابقات قرآنی است.

 

امام جمعه نکا ارتقای بصیرت عمومی را از جمله دستاوردهای توجه به معانی قرآن دانست و گفت: قرائت همراه با تدبر در معانی قرآن کریم عالی ترین شکل ارتباط با خداوند متعال است که در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام لائینی بر اهمیت درک معانی قرآنی برای دریافت ارزش ذاتی و معرفتی این کتاب الهی تأکید کرد و افزود: از لحاظ علمی، الزامی است که مراحل روخوانی، تجوید و حفظ طی شوند تا فهم صحیحی از قرآن به دست آید.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر اهمیت توجه به معانی قرآن کریم، در کنار قرائت و حفظ این کتاب آسمانی، افزود: تدبر و اندیشه در معانی قرآن، بصیرت و آگاهی انسان را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام لایینی همچنین بر اهمیت قرائت قرآن گفت: آشنایی با خط مقدس قرآن چون با نیت تقرب به درگاه خداوند صورت گیرد، بر روح و روان افراد مؤثر خواهد بود.

 

وی در ادامه به اهمیت درک معانی قرآنی اشاره کرد و افزود: از نظر کلی درک مفاهیم اهمیت زیادی دارد، سخنان خدا همواره دارای قداست است اما تأثیر اصلی قرآن که همان هدایت گری قرآن خواهد بود در گرو درک مفاهیم موجود در قرآن است.

 

وی با اشاره به این کلام امیرالمومنان(ع) که فرمودند: هر خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و ذکر خدا گفته شود، برکتش زیاد می شود، فرشتگان در آن حضور یافته و شیطان ها از آن خانه دور می شوند، اذعان کرد: دل انسان اگر خانه قرآن باشد، خانه ای مبارک و محل حضور ملائکه خواهد بود.

 

امام جمعه نکا یکی از برکت های ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی را ترویج مثبت و با کیفیت و کمیت بالای قرآن در میان ملت ایران دانست و تصریح کرد: البته به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ترویج مبانی قرآن در کشور باید به گونه ای باشد که ده  میلیون حافظ قرآن در ایران اسلامی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در توسعه معرفت، آموزش قرآن و فهم فرهنگ قرآنی بسیار تاثیرگذار است./950/پ203/ب

ارسال نظرات