۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۳۶۵۵
استاد حوزه علمیه:

تقوا و عمل گرایی ویژگی بارز شیعه حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که سیره امام حسن عسکری(ع) درسی ارزنده برای متقین است، گفت: امام حسن عسکری(ع) بر این نکته تاکید داشتند که شیعیان ما را با رفتارشان شناسایی کنید نه با شعارهایی که می دهند.
تقوا و عمل گرایی ویژگی بارز شیعه حقیقی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در آمل با بیان این که دشمن انسان در درون و بیرون او است که باید متوجه این امر باشیم، گفت: شیطان در تلاش است تا کاری کند که انسان به سمت گناهان حرکت کند و از پیمودن مسیر حقیقت بازماند.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان عقل را برای ما قرار داده است که باید در راستای تکامل خود از آن بهره گیریم، بیان داشت: انسان باید به واسطه قوه عاقله به سمت شیطان نرود و از نقشه های شوم آن در امان باشد.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که انسان آنقدر در گیر و دار دنیا قرار گرفت که مرگ را فراموش کرده است، خاطرنشان کرد: آدمی باید هر لحظه به فکر مرگ باشد و به این نکته توجه کند که روزی به سرای آخرت خواهد رفت.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که ما باید با رفتار خود مذهب تشیع و اهل بیت(ع) را معرفی کنیم، گفت: انسان باید درصدد باشد تا صفت های ارزنده را در جان پاک خود نهادینه کرده و به سمت امور باطل نرود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تقوا محوری سبب سعادت و تکامل معنوی انسان می شود، بیان داشت: جوان اهل نماز و دیانت در هر جایی که باشد به عنوان زینت بوده و مورد افتخار همگان است.

 

وی با تاکید بر این که همه ما باید در روز قیامت در محضر خداوند منان پاسخ گو باشیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما باید این باشد تا در این دنیا بهترین ره توشه را برای آخرت خود ذخیره کنیم که حسرت در سرای آخرت فایده ای نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که سیره امام حسن عسکری(ع) درسی ارزنده برای متقین است، گفت: امام حسن عسکری(ع) بر این نکته تاکید داشتند که شیعیان ما را با رفتارشان شناسایی کنید نه با شعارهایی که می دهند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که شیعه واقعی کسی است که عمل گرا باشد و با تقوای به سوی تقرب الی الله حرکت کند، بیان داشت: انسان باید در این دنیا به سمت خیر و نیکی حرکت کرده و از منکر دوری کند تا بتواند مسیری تعالی را به بهترین نحو ممکن طی کند./9501/پ202/ب

ارسال نظرات