۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۴۱۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ فراخوان آثار پژوهشی همایش ‌نقد و بررسی عرفان های نوظهور و کاذب از سوی واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند اعلام شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، مرضیه قلی زاده، مسؤول پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند از اعلام فراخوان همایش نقد و بررسی عرفان های نوظهور و کاذب خبر داد.

 

وی افزود: «جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور»، «عرفان های نوظهور و خرافه گرایی»، «فمنیسم و عرفان های نوظهور»، «بررسی عوامل و ویژگی های عرفان های نوظهور»، «معنویت و عرفان های نوظهور» و «بررسی عرفان حقیقی و برخی از عرفان های کاذب» از محورهای این فراخوان است.

 

مسؤول واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) در ادامه تصریح کرد: «دیدگاه و تحلیل های عرفان های نوظهور»، «کاووشی بر مبانی و شاخص های عرفان های پست مدرن»، «شاخص های عرفان های کاذب و ویژگی های مدعیان دروغین»، «دیدگاه ها و آسیب های عرفان نوظهور» و «نقد و بررسی عرفان های نوظهور» نیز از دیگر محور های فراخوان این همایش هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان تا بیست و هفتم بهمن می توانند آثار خود را در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه، تحقیق درسی، ایده و طرح پژوهشی، نرم افزار و وبلاگ به نشانی بیرجند، خیابان منتظری سه، کوچه شهید کرمانی، جنب مسجد حضرت خضر(ع)، مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) و یا از طریق پست الکترونیکی Madreseh.narjes1374@yahoo.com ارسال کنند.

 

قلی زاده به شرایط آثار ارسالی جهت شرکت در فراخوان اشاره کرد و افزود: آثار ارسالی باید در سال های 90 و 91 پدید آمده باشد و مقالات باید حداقل در 15 و حداکثر 30 صفحه A4 و در قالب فایل word باشد

 

گفتنی است، اختتامیه این همایش پنجم اسفند در حوزه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند برگزار خواهد شد.

 

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شیعه و سنی

 

محمد اشرفی، مسؤول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شیعه و سنی خبر داد.

 

وی با بیان این که این محفل در مسجد نبی بیرجند برگزار می شود، هدف از برگزاری این محفل انس را تأکید بر آیات وحدت بخش قرآن عنوان کرد.

 

وی با بیان این که وحدت شیعه و سنی بسیاری از مشکلات کشورهای منطقه را برطرف می کند، گفت: این محافل قرآنی در شهرستان های در میان و سربیشه نیز برگزار می شود.

 

اشرفی ادامه داد: همزمان با آیین محافل قرآنی، نشست های هم اندیشی نیز با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان های بیرجند، درمیان و سربیشه برگزار خواهد شد، همچنین مسابقات داستان نویسی قرآنی نیز همزمان با هفته وحدت در استان برگزار خواهد شد./932/د101/ب

ارسال نظرات