۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۲۱۹
آیت الله نوری همدانی پیشنهاد کرد؛

تشکیل مجمع علمی علمای جهان اسلام برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت های گسترده دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان، خواستار تشکیل مجمع علمای جهان اسلام برای تقویت وحدت و تحکیم تقریب مذاهب اسلامی شد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوی همدانی از مراجع تقلید شامگاه پنج شنبه در دیدار آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با تأکید براین که تا کنون کارهای انجام شده در زمینه تقویت وحدت میان مسلمانان سطحی بوده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام مشغول تخریب زیر ساخت های ما هستند و ما در مقابل کارهای روبنایی انجام می دهیم.


وی با بیان این که باید کار ریشه ای در این زمینه انجام داد، گفت: امام(ره) مطالب و عقاید ناب تشیع را از کتاب ها بیرون کشید و با کار بزرگ خود حقیقت را برای کل دنیا به نمایش گذاشت؛ ما نیز باید امروز به تأسی از ایشان در مقابل هجمه گسترده دشمنان کاری کنیم که تمام جهانیان خط قرمزهای اسلام را بشناسند.


این مرجع تقلید به برخی از نمونه های تبلیغات دشمنان علیه اسلام و تشیع اشاره کرد و افزود: باید مجمعی از علمای اسلام تشکیل شود و با همفکری خود کار اساسی در این زمینه  انجام دهیم؛ برای این کار می توانیم جلسات مستمر علمی در قم یا تهران برگزار کرده و از علمای اهل تسنن نیز دعوت به عمل آوریم تا با حضور ایشان نظرات دو طرف مورد بررسی قرار گیرد.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جنگ نرم سختی علیه شیعیان به راه افتاده است، گفت: دشمنان اسلام بعد از پروژه اسلام هراسی امروز بیشتر به دنبال شیعه هراسی و به ویژه ایران هراسی هستند؛ برای تحقق این هدف آمریکا، صهیونیست ها و دیگر کشورهای استکباری با برخی ایادی سرسپرده خود در عربستان، قطر و ترکیه دست به دست هم داده اند.


وی به بعضی فعالیت های وهابیت که ابزار دست دشمنان اسلام برای تزلزل جایگاه تشیع هستند، اشاره و تصریح کرد: دولت مرتجع قطر برای رواج وهابیت در شهرهای جنوبی ایران میلیاردی هزینه می کند؛ سیاست آنها این است که شیعه را منزوی و مغلوب کنند و فضیلت و مزیت های ما را کمرنگ جلوه دهند، ما می توانیم با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) توطئه های آنها را خنثی کنیم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: مرزهای برخورد نظامی روشن است اما شناخت مرز نفوذ افکار مخالف و مرزبانی در این زمینه کاری بسیار سخت است؛ این وظیفه خطیر بر دوش علما و روحانیت است./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات