۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۵۴۲۵۱
الشارع فاش کرد :

ترکیه بیش از پنج هزار جوان یمنی را برای جنگ به سوریه انتقال داده است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه الشارع در گزارشی ویژه از انتقال بیش از پنج هزار یمنی برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه پرده برداشت.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تلویزیون سوریه دولت ترکیه بیش از پنج هزار جوان یمنی را برای جنگ در سوریه به ترکیه و سپس به سوریه انتقال داده است.


به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، روزنامه الشارع چاپ یمن این خبر را افشا کرد .


دلایل محکم و قطعی از نقش تروریستی دولت رجب طیب اردوغان در ریختن خون سوریها ادامه دارد.


تازه ترین این دلایل نیز افشاگری روزنامه الشارع چاپ یمن درباره انتقال بیش از پنج هزار جوان یمنی برای جنگ در سوریه است.


الشارع نوشت هواپیماهای ترک بدون مسافر هفته ای چهار بار به یمن پرواز کرده اند و مملو از جوانان یمنی به ترکیه بازگشته اند.


الشارع نوشت از افراد مسلح یمنی در مکانهای ویژه استقبال می شود و علمای دینی و ائمه مساجد بر آنها نظارت می کنند و به هر جوان یمنی نیز ده هزار دلار داده می شود سپس دولت ترکیه از این تروریستها استقبال می کند و آنها را آموزش می دهد و کار عبور آنان را به سوریه آسان می کند.


الشارع افزود : عربستان و قطر و کویت نیز هزینه عملیات جذب جنگجویان و انتقال آنها را از یمن به سوریه پرداخت می کنند .


دلایل و شواهد بیانگر حجم دست داشتن ترکیه در بحران سوریه است.


روزنامه المنار فلسطین نیز به نقل از منابع آگاه ترک نوشت سازمانهای امنیتی قطر و ترکیه صدها نفر از مزدوران خارجی را که از گروههای تروریستی در سوریه جدا و از جنگ در سوریه منصرف شده‌اند به هنگام تلاش برای فرار و بازگشت به کشورهای خود دستگیر کرده اند.


تعدادی از این مزدوران نیز به دست افراد مسلح کشته شدند و اجسادشان نیز در گورهای جمعی دفن شده اند .


این منابع فاش کردند در زندانهای قطر و ترکیه تعداد زیادی از بستگان این مزدوران که برای آگاهی از وضع فرزندانشان به این دو کشور سفر کرده بودند زندانی شده اند . بستگان این افراد از دوحه و آنکارا خواسته بودند مکان حضور فرزندانشان را اعلام کنند تا به کشورشان بازگردانده شوند./982/د101/ک

 

ارسال نظرات