۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۳۲۵
مشاور رییس‌جمهور در امور اهل سنت:

دشمنان همه توان خود را برای انحراف بیداری اسلامی به کار بسته‌اند

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسحاق مدنی نقش امام خمینی(ره) و انقلاب جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت را غیر قابل انکار دانست و نسبت به غفلت از دوستان نادان و دشمنان دانای اسلام هشدار داد.
مولوي اسحاق مدني مولوي اسحاق مدني

مولوی اسحاق مدنی، مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه میان شیعیان و اهل سنت، گفت: بزرگ ترین حربه‌ای که دشمنان اسلام برای ضربه زدن به امت اسلام از آن استفاده می کنند همین مسأله تفرقه است.

 

وی دوراندیشی را یکی از ویژگی‌های انسان عاقل دانست و اظهار داشت: امت اسلامی بیدار شده و دشمنان به دنبال جبران این ضربه هستند، زیرا بیداری اسلامی برای آنها مخاطراتی به همراه دارد و به همین دلیل تمام توان و قدرت خود را در جهت انحراف بیداری اسلامی به کار بسته‌اند تا با ایجاد در گیری بین جوامع اسلامی یک مذهب را علیه مذهب دیگر به کار بندند.

 

مشاور رییس جمهور در امر اهل سنت بیان داشت: چنانچه فایده وحدت در نظر گرفته شود می‌توان تمام نقشه‌های شوم دشمنان را از این طریق خنثی کرد؛ البته در شرایط فعلی برکات وحدت و لطمات تفرقه بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که وحدت را به دست کشیدن از اصول و اعتقادات تفسیر کرده‌اند، این مسأله را نادانی محض دانست و ابراز داشت: اعتقادات را نمی‌توان با تحمیل از بین برد، همان طور که در شوروی نیز ده‌ها سال مساجد را بستند اما بعد از رفع موانع مسلمانان دوباره به مساجد مراجعه کردند.

 

مولوی مدنی افزود: نه تنها شیعیان و اهل تسنن بلکه مذاهب غیر اسلامی را نیز نمی‌توان با زور مجبور به انصراف از آراء و اعتقادات شان کرد و این کاری بیهوده است، همچنین باید گفت چنانچه با دیدگاه توسل به اجبار و زور به سمت دست برداری از اعتقادات حرکت شود نه تنها وحدت محقق نمی‌شود بلکه تفرقه نیز افزایش پیدا می کند.

 

وی با بیان این‌که وحدت در پذیرفتن اختلافات و در عین حال یکپارچگی در جهت منافع مشترک و کلی اسلام است، گفت: باید توجه داشت که دامنه اختلافات مربوطه به تمام مسائل نیست و مطالبی چون خدا، قرآن و پیامبر در تمام فرقه‌ها مشترک بوده و جزء اصول به حساب می‌آیند، افزون بر این مسأله اصلی عزت و شوکت اسلام است که باید در جهت حفظ آن گام برداشته و در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

 

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت در ادامه در بیان راهکار نهادینه شدن فرهنگ تقریب در جهان اسلام، اظهار داشت: باید پذیرفت که هر شخصی با هر اعتقادی در مسائل اختلافی به نظر خود عمل کند و برادر دیگر را معذور بداند و این یعنی فعل هر شخص را در جهت عمل به وظایف اسلامی دانستن و در کنار آن نیز باید از اهانت‌ به مقدسات و اعتقادات جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: بزرگ ترین مشکل امت اسلامی که دشمن نیز از آن سوء استفاده بسیاری می‌کند همین مسأله تفرقه و اهانت‌ها است و آنها با استفاده از این صحبت‌ها به ایجاد کینه و عداوت می‌پردازند.

 

مولوی مدنی در پایان با تأکید بر نقش امام خمینی(ره) و انقلاب جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد و تقویت وحدت بیان شیعیان و اهل سنت، این مسأله را غیر قابل تشکیک دانست و هشدار داد: منتهی نباید با در نظر گرفتن این مسأله از فعالیت و حرکت دشمنان در جهت خنثی سازی این اهداف غافل شد زیرا دوستان نادان و دشمنان دانای اسلام نیز در این مدت خواب نبوده و به فعالیت علیه وحدت پرداخته اند و باید گفت بیداری ایجاد شده در عالم اسلام به سبب دعوت امام خمینی(ره) بوده است./908/ت302/ج

ارسال نظرات