۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۴۴۳۶
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(25)؛

آیت الله اراکی: ایجاد گفتمان وحدت باید در چارچوب نظرات رهبر معظم انقلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اهمیت ایجاد گفتمان وحدت ، نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی را چارچوب این گفتمان دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در خصوص انتظارات خود از این کنفرانس گفت: انتظار می‌رود درباره مشکلات جهان اسلام و بحران‌های بزرگ منطقه‌ای که دست به گریبان امت اسلامی شده است اندیشه‌ای تدبیر شود.
وی ادامه داد: فتنه‌ها و تفرقه‌ها و جنگ‌هایی بین مسلمین به وجود آمده است که دل هر مسلمان را به درد می‌آورد، امید است با هم اندیشی و همکاری متقابل و بسیج امکانات برای حل این بحران‌های منطقه تدابیری اتخاذ شود.
آیت الله اراکی در رابطه با تدابیر وحدت بیان داشت: تدابیر باید توسط عالمان، نخبگان و حکیمان جهان هم‌اندیشی شود و از فاجعه‌های بعدی جلوگیری به عمل آید.
رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: صفا، صلح و عدالت را باید در جهان اسلام پیاده کنیم و از سوی دیگر قرآن کریم همه امت‌ها را به حقیقت تحکیم داده است زیرا امت اسلامی یک امت واحده و از اعلام و شاخص وحدت است.
وی در خصوص فتنه بیان داشت: اگر فتنه‌ای در جامعه اسلامی به پا شد و در پی آن پراکندگی ایجاد شد باید دانست که جامعه دچار بیماری شده است و در نتیجه از راه ترسیمی خدا برای امت خود فاصله گرفته است.
آیت الله اراکی تصریح کرد: خدای متعال اهل کتاب را ملامت خواهد کرد زیرا از فتنه‌ها دوری نکرده‌اند بنابر این وظیفه عالمان اسلامی ایجاب می‌کند نهایت تلاش را داشته باشند و برای تکوین امت واحده اسلامی نیز تدابیری اتخاذ کنند.
رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در رابطه با وحدت اسلامی بیان داشت: علما باید برای تبدیل نسیم وحدت بیداری اسلامی وزیده شده به بهار جهان اسلام تلاش نموده و ما منتظر بهار اسلامی در جهان اسلام هستیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم این درخت تنومند اسلام بتواند بر جهان سایه افکند و باید در راستای رشد این درخت تنومند کوشید و این گردهمایی که از همه فرقه‌های اسلامی تشکیل شده است برای بحران‌های ایجاد شده در جهان چاره‌ای بیندیشند و گامی در راه اسلام بردارند.
آیت الله اراکی ادامه داد: امیدواریم دست دشمنان اسلام از جهان اسلام کوتاه شود و این آتش افروزی به دست مسلمین به اتمام برسد.
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص خطرات تهدید کننده بهار اسلامی تاکید کرد: پدیده‌های تکفیر و تفرقه بین مسلمین و بیگانه، خطرات جدی برای جهان اسلام است، باید از این گردهمایی برای مقابله با پدیده‌های گفته شده تدابیری لحاظ شود، این کار جز با کمک خدای واحد امکان پذیر نخواهد بود.
آیت الله اراکی در رابطه با گفتمان وحدت بیان کرد: ایجاد گفتمان وحدت در بین جوامع و ترویج این عمل باید در چارچوب نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و عملی کردن این نظرات به دست مجمع تقریب مذاهب بوده است./9599/پ202/ص 
ارسال نظرات