۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۴۹۲۹

حضور طلاب جامعه المصطفی در مسابقات سراسری قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور طلاب جامعه المصطفی العالمیه در این دوره از مسابقات خبر داد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، دبیر ستاد عالی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در مسابقات از حضور 45 نفر از طلاب جامعه المصطفی العالمیه در این مسابقات خبر داد.

 

وی با بیان این که این طلاب غیر ایرانی حافظ قرآن کشورهای آسیای میانه و قفقاز از جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان هستند، افزود: این طلاب با حضور در محل برگزاری مسابقات بخش های مختلف سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در ساری بازدید کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 21 محفل انس با قرآن همزمان با سومین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: این محافل انس با حضور قاری مصری محمود شحات انور برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، این دوره از مسابقات از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی تغییر سبک زندگی مردم، ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی را شاخصه های مهم برگزاری مسابقات قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های بزرگ قرآنی زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب قرآنی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده فرهنگ قرآنی را تعالی بخش دانست و با بیان این که اتصال به اندیشه های ناب قرآنی انسان را به اوج تعالی و سعادت خواهد رساند، ادامه داد: در دنیای پر تلاطم امروز تنها اندیشه قرآنی است که می تواند انسان را از انحراف و تباهی نجات دهد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: اگر در برابر این تهاجم سازمان یافته به اندیشه های قرآنی مجهز نباشیم، انحراف ما از مسیر حقیقت و تعالی حتمی است.

 

وی همچنین الگو پذیری جوانان در برخورداری از روحیه معنوی و عمل به قرآن در این گونه مسابقات بی بدیل دانست و ابراز داشت: بی شک وجود جوانان، نوجوانان در این گونه مسابقات و رقابت با دیگر نخبه های قرآنی موجب الگو پذیری و ترویج فرهنگ قرآنی می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده بالابردن معلومات اصحاب قرآنی را یکی از علل موفق بوده استان و به تبع آن افراد جامعه عنوان و تصریح کرد: باید برای نهادینه کردن ارزش های قرآنی در بخش های مختلف جامعه تلاش و سرمایه گذاری کرد، چون تنها مفاهیم ناب قرآنی است که ما را سعادت مند خواهد کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات