۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۵۰۵۷
امام جمعه موقت تهران:

هر سخنی که سبب اختلاف در جامعه شود گناه مسلم شرعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: هر صدایی که سبب اختلاف در جمع خانواده یا دوستان و یا سبب تفرقه در جامعه می‌شود، از گناهان مسلم شرعی و بر خلاف مصالح عموم جامعه است.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،‌ امام جمعه موقت تهران، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این‌که نامگذاری هفته وحدت یادگار امام راحل است، گفت: هر امری مانند نماز جماعت، رفتن به حج و اجتماع در مساجد که بتواند مسلمانان را با هم الفت دهد از مستحسنات اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اسلام امت خود را دعوت به یکپارچگی کرده و با عبارت «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» می‌فرماید که شما امت واحده و من پروردگار شما هستم؛ بنابراین باید این عبودیت خدا را منشأ  وحدت قرار داد.

وی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلا تَفَرَّقُوا» اظهار داشت: قرآن با صراحت از ایجاد تفرقه نهی کرده و مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند؛ حکم ایجاد فتنه در جامعه اسلامی که مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار دهد، شدیدتر و قبیح‌تر از قتل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که بت‌پرستی و بت‌سازی از اختلافات پدید می‌آید و این‌که تحمل بت‌پرستی از ایجاد اختلاف آسان‌تر است، خاطرنشان کرد: مسأله وحدت، توحید کلمه، هم صدایی و هم هدفی تا حدی اهمیت دارد که هارون برادر حضرت موسی، که خود نیز پیامبر بود علت ممانعت نکردن از گوساله‌پرستی بنی‌اسرائیل را جلوگیری از تفرقه و اختلاف ذکر می‌کند.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید در برابر برادران دینی خود که همگی قبله، قرآن، خدا و دشمن واحد دارند، دست برادری داده، در تشییع جنازه‌های یکدیگر شرکت کرده،‌ به عیادت مریضان هم رفته و با یکدیگر در ارتباط و رفت و آمد باشند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خدا به مسلمانان دستور داده است که در برابر کفار هم، طوری برخورد کنید نه تنها در برابر شما صف‌آرائی نکنند، بلکه قلب‌هایشان علاقه‌مند به دین شما شود.

وی ادامه داد: هر صدایی که سبب اختلاف در جمع خانواده یا دوستان و یا سبب تفرقه در جامعه می‌شود، از گناهان مسلم شرعی و بر خلاف مصالح عموم جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه «إنما المؤمنون إخوة» گفت: اسلام قصر وسیعی است که مسلمانان در آن، فرزندان یک پدر و مادر و اعضای یک خانواده محسوب می‌شوند؛ بنابراین لازم است، ارتباط ما با بقیه مسلمانان مانند ارتباط اعضای یک خانواده باشد.

وی اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و «فتح الفتوح» را به جهان بشریت عرضه کرد، دنیای استکبار دچار شکست‌های پی در پی شد؛ امروزه قصرنشینان اروپا، اقتدار و سلطه فرهنگی سابق را ندارند و تمام وابستگان آن‌ها یکی پس از دیگری فرو می‌ریزند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مشکلات غرب در ابعاد مختلف رو به فزونی است، تصریح کرد: یکی از صاحب‌نظران آمریکایی در یکی از روزنامه‌های مشهور این کشور می‌نویسد که انقلاب ایران با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای هر روز برخورد جدیدی برای تضعیف آمریکا انجام می‌دهد؛ این به معنی آن است که ایران هر روز سنگری جدید فتح کرده و استکبار را قدم به قدم، به عقب می‌راند.

وی ابراز داشت: یکی از صاحب‌نظران دیگر آمریکایی می‌گوید «بهار انقلاب‌های عربی در اثر بهار انقلاب ایران است» .

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: امروز به برکت تشکیل حکومت ولایی در ایران، موازنه قدرت در جهان به هم خورده است؛ در حالی که هیچ قدرتی، حرفی برای نجات بشر ندارد، انقلاب اسلامی راه جدیدی که هم کفایت و مدیریت و هم اخلاق، معنویت و خدامحوری دارد را به جهان معرفی کرده است.

وی در ادامه افزود: دنیای غرب به علت شکست‌هایی که در عرصه بین‌المللی، فرهنگی و سیاسی از انقلاب ما خورده است، به دنبال انتقام بود و در رأس برنامه‌هایی که دارد ایجاد اختلاف فرقه‌ای و بدبینی مسلمانان به یکدیگر است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: دشمن، به وسیله ساختن اسلام بدلی همچون فرقه‌های طالبان، سلفی‌گری و القائده و کشتار بین مسلمانان به‌ویژه در پاکستان و سوریه، به دنبال خشن جلوه دادن اسلام به دنیای غرب است.

وی با بیان این‌که پیشگامان بیداری اسلامی باید دشمن شناس و آسیب شناس باشند، تأکید کرد: همان‌طور که انقلاب  ایران پیشگام بیداری اسلامی بود، ملت انقلابی ایران نیز باید پیشگام وحدت بوده و با پیروی از امیرمؤنان حضرت علی(ع) با کسانی که از قرآن و قبله دم می‌زنند، دست برادری دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند«هر حرکتی از هر کسی که نتیجه‌ آن اختلاف میان مسلمانان باشد بازی کردن در زمین دشمن و کمک به دشمن است»؛ بنابراین سلاطین منطقه باید مردم خود را علیه اسرائیل بسیج کنند، نه آن‌که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.

وی با اشاره به بیان رهبر انقلاب مبنی بر این‌که فلسطین مسأله اصلی است، تصریح کرد: بر مسلمانان واجب است که با هم برادر شده و از جنگ‌های داخلی پرهیز کنیم چراکه اختلافات داخلی مسأله فلسطین و مقابله با استکبار جهانی را به حاشیه می‌کشاند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به این‌که مردم یادگاران امام هستند و وفاداری خودشان را در طول 33 سال انقلاب به این کشور نشان داده‌اند، گفت: مسؤولان، دولت و مجلس باید همدلی داشته باشند و بکوشند تا مشکلات اقتصادی، بیکاری، گرانی و افزایش قیمت ارز و طلا حل بشود.

وی اظهار داشت: نباید برای این‌که مشکلات دیده نشود، به حرف‌های اختلاف انگیز پرداخت و مسائل فرهنگی را به حاشیه کشاند تا افکار را متوجه مسائل فرعی کرد؛ بلکه ما از دولت، مجلس و کارگزاران حکومت انتظار داریم که رهبر دلسوزمان را تنها نگذارند و در ندای وحدت، ایشان را لبیک گویند./997/پ201/س

ارسال نظرات