۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۵۳۳۵
معاون‎ تهذیب ‎حوزه‎علمیه ‎تهران:

در صدور انقلاب اسلامی موفق بوده‌ایم

خبرگزاری‎ رساـ معاون‎ تهذیب ‎حوزه‎علمیه ‎تهران با اشاره به غیرقابل باور بودن سقوط نظام شاهنشاهی در دوران طاغوت بیداری اسلامی را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و عملکرد ایران در خصوص صدور بیداری اسلامی را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.
حجت الاسلام گودرزي

حجت الاسلام حسین گودرزی،معاون تهذیب حوزهعلمیه تهران،درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ‌ویژگی‌ اصلی‌ امام ‌خمینی(ره) که‌ انقلاب‌ اسلامی ‌ایران ‌را به‌ پیروزی ‌رساند اشاره‌ و ابراز داشت: ویژگی اخلاقی امام خمینی(ره) یک شاخصه اصلی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و در مباحث اخلاقی، ایشان درهمه حالات زندگیشان ذوب در وجود پرودگار شده بودند.

ویافزود: در توفیقات امامخمینی(ره) ومبارزه پانزده سالهای که علیهنظام پهلوی‌ شروع کردند، نقطه‎‎ توحیدی که در وجود ایشان بود درآن شرایط خفقان وتمامیت قدرتی که نظام پهلوی‎‎‎ داشت نقش مهمی را ایفا کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران به سخنی از رهبرمعظم انقلاب اشاره و بیان داشت:ایشان فرمودند که در زمان طاغوت میگفتند که فردی میخواهد در برابرنظام شاهنشاهی قد علم کند مردم با حالت ناباورانه و تعجب به او نگاه میکردند.

وی تأثیر انقلاب اسلامی ایران در حوادث جهان را تبیین و خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که ما دیدیم مردم جهان با الگوگیری از این انقلاب، باورهای خود را به عرصه ظهور نشاندند و در کشورهای جهان حرکت‌ها شروع شد و در چند سال اخیر به فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) منجر به بیداری اسلامی شد.

حجت الاسلام گودرزی ادامه داد: از اوائل انقلاب اسلامی ایران یک بحثی با عنوان «صدور انقلاب اسلامی» مطرح شد که ما هم با وجود تحریم و فشارهای مختلف جهان بر کشور در این امر موفق بوده‌ایم و توانستیم این مقصود را در اذهان مردم جهان جای دهیم که در برابر ظلم نباید سکوت کرد.

وی درپاسخ به سؤالی مبنی بر این که «آیا انقلاب اسلامی ایران توانسته رفاه مردم را تأمین کند؟» تصریح کرد: ما باید این امر را در حالت مقایسه‌ای تبیین کنیم، با توجه به جمعیت کم مردم ایران در زمان شاهنشاهی، اختلاف طبقاتی در آن زمان به وفور دیده میشد، که اگر بخواهیم آن را با شرایط امروزی که جمعیت ایران به رشد دو برابری رسیده است بررسی کنیم، قابل مقایسه نیست و امروز انقلاب رشد فراوانی داشته است این در حالی است که ما در شرایط تحریم قرار داریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در پایان تأکید کرد: مردم ما قابل ستایش هستند و تحریمهای دشمنان علیه ایران را با جان و دل خریده‌اند و میدانند که بعد از پایان تحریم‌ها جایگاه حقیقی انقلاب اسلامی ایران در جهان پیدا خواهد شد./957/ت302/ص  

ارسال نظرات