۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۷۳۵۸
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

آیت الله خوشوقت دانشمند برجسته حوزه و استادی بصیرت بخش بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه مرحوم آیت الله خوشوقت را از جمله دانشمندان حوزه علمیه قم دانست و گفت: ایشان در بعد علمی، اخلاقی و عرفانی بسیار برجسته بود و افزون بر آن بصیرت بالایی در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشت و مردم را در این مسیر هدایت می کرد.
حجت الاسلام و المسلمين رجبي حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مرحوم آیت الله خوشوقت دارای بصیرت اجتماعی و فهم دقیق از جریانات سیاسی بودند، اظهار داشت: ایشان با وجود این که از شخصیت های برجسته علمی، اخلاقی و عرفانی بود، نسبت به افرادی که در مسیر درست یا انحرافی گام بر می دارند آگاه بود و مردم را نیز هدایت می کرد.


وی مرحوم آیت الله خوشوقت را یکی از دانشمندان حوزه علمیه قم دانست و گفت: ایشان از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی به شمار می آید و همواره مورد اعتماد اساتید بزرگ خویش بود.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که آیت الله خوشوقت پیش از انقلاب نیز مروج اندیشه های امام(ره) بودند، افزود: در طول نهضت نیز ایشان در مسیر اهداف امام(ره) و انقلاب گام برمی داشتند و بعد از رحلت امام(ره) همواره پشتیبان رهبر معظم انقلاب بودند.


امام خمینی(ره) به توانمندی های آیت الله خوشوقت باور داشت
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در سال های آغازین انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله خوشوقت و آیت الله مصباح یزدی دو نماینده امام(ره) در ستاد انقلاب فرهنگی بودند، گفت: این انتصاب حاکی از اعتماد بالای امام خمینی(ره) به اندیشه و تفکر صحیح ایشان و اذعان به مقام بالای علمی ایشان است؛ امام(ره) به توانمندی آیت الله خوشوقت در مسائل فرهنگی و هدایت دانشگاهیان در مسیر صحیح، باور داشتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی به نقش تربیتی آیت الله خوشوقت در حوزه علمیه و سطح جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان 40 سال از عمر با برکت خویش را صرف تربیت نسل جوان در مسیر تعالی اخلاقی و عرفانی کرد و در این مسیر زحمات بسیاری را متحمل شد؛ افزون بر شاگردان خاص فروانی که ایشان پرورش دادند، توده مردم نیز از رهنمودهای اخلاقی ایشان بهره مند بودند.


وی هم نشینی و همراهی مرحوم آیت الله خوشوقت با بزرگانی همچون آیت الله صدوقی را نشانه عظمت جایگاه ایشان دانست و اضافه کرد: آن زمانی که آیت الله خوشوقت به تهران آمدند شهید قدوسی به دنبال بازگرداندن ایشان به قم بود زیرا نسبت به عظمت علمی آیت الله خوشوقت آگاهی داشت.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان گفت: امیدواریم همان گونه که مردم ایران در زمان حیات آیت الله خوشوقت از رهنمودهای اخلاقی،علمی، سیاسی و اجتماعی ایشان بهره مند بودند بتوانند پس از رحلت ایشان نیز از کتاب ها و نوشته هایی که از ایشان گردآوری می شود نیز استفاده لازم را ببرند./928/ت302/ج

ارسال نظرات