۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۵۷۸۱۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

قم آبروی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از قم به عنوان آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: خدمت پلیس قم به شهروندان، به عنوان یک عبادت در نامه اعمال ثبت و ضبط می‌شود.
قم آبروی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی روز  گذشته در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که کار پلیس یک کار کلیدی است اظهار داشت: آرامش تنها در جامعه‌ای که از شرایط مطلوب امنیتی برخوردار است محقق می‌شود.

وی با اشاره این‌که بار تأمین امنیت، تنها بر دوش پلیس نیست اما مردم در این موضوع تنها نیروی انتظامی را می‌شناسند ، ضمن تأکید بر حضور پر رنگ‌تر پلیس قم در صدا و سیما مرکز استان درباره آموزش مسائل پیشگیرانه و فرهنگی تصریح کرد: آموزش مباحث فرهنگی از طریق صدا و سیما، تاثیر زیادی دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر مقابله بیش از پیش نیروی انتظامی با مفاسد آشکار، افزود: اگر چه جرائم پیچیده شده، اما از سوی پلیس قابل حل است، در حقیقت حضور نیروی انتظامی در سطح جامعه به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر، تاثیر بسزایی در کاهش جرائم دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند «زمانی فرا می‌رسد علم از شهر قم به تمام دنیا می‌رسد»، تصریح کرد: براساس این روایت همانطور که قم در مسائل علمی به عنوان یک الگو مطرح است، در مسائل اخلاقی نیز باید الگوی جهان باشد.

وی با بیان این‌که مسؤولان کشور بایستی برای استان قم حساب ویژه‌ای بازکنند، اظهار داشت: شهر قم، به عنوان ام القرای جهان تشیع است و این مهم می‌طلبد تا مسؤولان نگاه ویژه‌ای به امنیت و آبادی این شهر داشته باشند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، از قم به عنوان آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و بیان داشت: خدمت پلیس قم به شهروندان، به عنوان یک عبادت در نامه اعمال ثبت و ضبط می‌شود.

در ابتدای این دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در قم اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی و تنوع جرائم در سطح جامعه، روز به روز کار پلیس سخت‌تر می‌شود.

وی در ادامه منطق و بصیرت را لازمه مقابله پلیس با جرائم نو ظهور دانست و افزود: اگرچه تأمین امنیت تنها به عهده پلیس نیست، اما اکثر مردم این مهم را از پلیس می‌خواهند.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعاملات پلیس قم با سایر دستگاه‌های استان اظهار داشت: از ابتدای مسؤولیت در قم، حرفه آموزی و استاندارد سازی رفتارکارکنان این فرماندهی، در رأس اهداف دنبال می‌شد که موفقیت‌هایی را نیز در پی داشت.

سردار مجتبایی در پایان با بیان این‌که از ابتدای سال جاری سرقت‌های مهم در استان روندی رو به کاهش داشته و سرقت‌های خرد کمی افزایش داشته است، بر لزوم بکارگیری فناوری‌های الکترونیکی و نوین در شناسایی مجرمان تأکید کرد./993/د102/ج

 

ارسال نظرات